länsstyrelsen utfärdar länstillstånden

Lyckades ta mig upp 08.30 idag. För mig är det en bedrift eftersom jag såg på fotbollsmatchen igår och drack konjak. Den så kallade "Ödesmatchen" var allt annat än intressant. I smyg hejade jag lite på Malta eftersm jag var den enda i lägenheten som inte var intresserad av hur matchen skulle gå. För mig kunde lika gärna Malta vinna för att få slippa den mediecirkus som uppstår när Sverige är med i fotbolls-VM. Det tycks ligga i svenskarnas natur att ta ut saker och ting i förskott och direkt drömma om guld och annat krams. I min värld får de gärna missa VM så att alla journalister får hålla tyst i fyra år till. (Måste vara tankegångar jag ärvt från min far).

Får bli ett längre inlägg om den saken en annan gång.

Snart väntar två timmars Political Science, och efter fyra "håltimmar" är det Macroeconomic Principles. Under de fyra timmarna ska jag göra några uppgifter från en kursbok och om tid finns även påbörja teorilektioner för segling. En i klassen är från Skaftö och enligt honom själv är han "äckligt duktig på att segla". Han ska alltså lära mig konsten att segla. Jag hoppas vi kommer igång. Själv har jag varit intresserad av att lära mig segla, sedan Stig Helmer gjorde bort sig i SOS - Segelsällskapsresan. Vore kul att lära sig något annat utöver det som jag lär mig inom skolkurserna.

Känner jag har en hel del att skriva men måste tyvärr masa mig ner till bussen. Nästa inlägg kommer hamna om ett ord jag har svårt att förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0