to be continued 16/10

Kommer inte skriva något mer i den här bloggen förrän om 10 dagar om inget ultra megacoolt händer innan dess som jag måste delge. Det här är en del av en ytterst obarmhärtig reform. Det innebär även att dra ur nätverkskabeln och att enbart starta datorn när jag behöver den till skolan. Allt det här påbörjas idag av ett av mina samveten. Det andra samvetet har bönat och bett men det starkare samvetet slog hårt med linjalen och skrek "NEIN!".

Är smått pinsamt att jag måste göra det här mot mig själv men ibland krävs hårda tag för uppnå förändring. Under de kommande kurserna har jag förmodligen lärt mig att man måste plugga mer eller mindre under hela perioden. Nu har jag skjutit upp alltför mycket och även om det i teorin är möjligt att ta igen allt nu så är det inte det lättaste att vara motiverad och lägga ner åtta timmar per dag. Idag gick jag upp alldeles för sent men från och med imorgon kommer jag inte att plugga åtta timmar om dagen, utan hela 12 timmar. Jag vet att det är en baggis så länge inte "msn, lauta, skype, loading, imdb" och annat internetrelaterat inkräktar på mina tankar.

Så... åter igen, här finner ni inget av intresse förrän om 10 dagar, vilket å andra sidan betyder att jag har en del intressant att läsa om 10 dagar. Om ni nu fortsätter att blogga vill säga.

Om ni ursäktar mig, jag måste studera IS-LM kurvor, läsa om "animal spirits", och en massa annat nu (som faktiskt är intressant bara man lägger ner tid och energi).

-Tack!

Kommentarer
Postat av: Martin

hej hej!

Ja man kan växa ifrån det, så hoppas jag gör det för hund..:)

Hur går det för dig i jönköping?

den 4-8 november åker jag upp ;) kom gärna ner innan det :)

Pimpla lite i musviken kanske på nyår då? ;)

2009-10-06 @ 21:43:47
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Aida

Låter bra med en reform Erik! Jag hejjar på dig! Kram

2009-10-06 @ 22:56:50
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0