7

Då var det dags igen. Var inte riktigt tänkt att det skulle ta ca. en vecka till detta blogginlägg men så kan det gå. Förra fredagen skrev jag tenta i ekonomi och det gick inget vidare. Känns 50/50 om jag klarar den eller inte. Får skylla mig själv som började plugga alldeles för sent. Hemtentan i political science gick desto bättre. Satt vid datorn i drygt 23 timmar vid datorn innan jag sparade, skrev ut, och lämnade in. Den var riktigt krävande men jag tycker den blev helt okej.

Eftersom tentorna avslutade de två kurserna och de nya kurserna påbörjades i torsdags så har det funnits en del ledig tid. Jag har umgåtts mycket med Micke från Kiruna som går parallell-klassen eller vad det ska kallas. Vi läser 50 % samma kurser. Vi har druckit under 5 av 8 kvällar. Inte i kollosala mängder utan några öl här och där.

I onsdags var vi och några faddrar på Pipes som är en riktigt bra pub. I torsdags var vi fem personer hos Micke och spelade kort och såg på TV, inget märkvärdigt men en trevlig kväll. I fredags hade vi "Norrlandskväll" hos Peter, en av faddrarna, där vi åt pölsa och drack öl. Vi var totalt 8 personer, varav 4 åt av maten. Resten hade ätit redan eller avstod vänligt men bestämt att äta pölsa. Att förklara vad pölsa faktiskt består av hjälpte inte alls med stimluera deras aptit. Framåt midnatt var vi bara 4 personer kvar. Vi löste "albatrossgåtan" från Johan och pratade mycket om kolonisationer och om hur otroligt liten jorden är i rymden. Varför vi pratade om det vet jag inte men timmarna försvann raskt och till sist var det tid att gå hem.

Igår åt jag och Micke sushi ute på stan. Det var gott men alldeles för mycket wasabi för min smak. Godaste sushin jag ätit i Sverige åtminstone. Efteråt skulle vi ta en kaffe på stan men det var stängt överallt så istället tog vi en kaffe idag istället. Jag tog Kaffe Creme (svart kaffe men starkare) med en chokladboll och en maffig chokladruta till. Den var så mättande att jag inte ens hade en befintlighet av aptit till middag ikäll. Vilket märktes för drygt 30 minuter sedan då jag blev hungrig. Var sugen på att laga till något men då skulle nog min dygnsrytm kunna bli ännu värre.

Kort sagt har det varit en bra vecka. Avkoplande men har hittat på saker dagligen. Till veckan är det en hel del föreläsningar och annat. Ska försöka plugga så mycket jag förmår så att jag hänger med hela kurserna.

På fredag beger jag mig till Göteborg och dagen efter kommer jag hälsa på Martin, Sandra och Anders. Det ska bli kul! Var länge sen jag träffade dem nu. Särskilt Martin tror jag. Vet inte vad vi ska hitta på men oavsett vad det blir, så blir det nog en kanonhelg! Kommer vara ljuset i tunneln under de kommande veckodagarna.

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Tummen upp för planerna kommande helg! :D Och tentan klarade du ju av riktigt galant ändå ;)

Hälsa göteborgarna när du är där :)

2009-10-27 @ 12:21:04
URL: http://absoluteledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0