mödrar och flygdon

Upptäckte nu ett roligt fel i förra inlägget. Jag är inte 22 år. Jag är bara 21.

Går inte att ha koll på allt tydligen. Påminner mig om en rolig sak som hände på skolan tidigare:

Jag, Micke och Adam sitter i en datorsal. Plötsligt säger Adam (som läser Aftonbladet.se) att det snart är fars dag. Ingen av oss kände till det. Micke säger:

"Fars dag, mors dag. Jag vet inte ens när morsan fyller år, fan.... vänta lite..." Micke tänker, går in på eniro.se och skriver in sin mammas namn.

Tydligen fyllde hon år exakt den dagen.  Det var hysteriskt roligt, särskilt för mig och Adam. Ibland har man tur. Tänk om man helt skulle glömma bort en sån sak.

----

För några dagar sedan var Micke och Adam här för att se film. Vi kollade på Indiana Jones: The Last Crusade och efter filmen frågar Adam om varför man inte använder Zeppelinare.

"Hört talas om Hindenburgkatastrofen?" frågade jag.
"Nej, vad hände?" frågade Adam.
"Folk skrek, folk dog, folk sprang, folk brann. Det var inte alls en trevlig dag", svarade Micke.

Bästa historiska beskrivningen jag hört på länge. Riktigt roligt dessutom att det låter som att han var med där på plats, just den dagen, det året.

----

Nu ska jag hälla upp en kopp kaffe, och ta upp tråden med att plugga.

Kommentarer
Postat av: John

Micke verkar vara en skön lirare

2009-11-24 @ 17:16:11
URL: http://john0920.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0