en svinigt sjuk geek

Är äntligen frisk sedan vaccinationen från i tisdags. Har bara haft en föreläsning sen dess och ångrar inte att jag tog sprutan. Har inte varit överdrivet sjuk trots allt. I förrgår var jag på en chihc/geek fest i åtminstone några timmar innan febern steg. Igår var jag hemma men låg inte och drog mig hela dagen utan hade alltid något att göra.

Skulle egentligen vaccinerat mig förra veckan men när jag väl var där och stod i beredskap att få slå mig ner på en stol och få sprutan blev jag svimfärdig och illamående. Min syn och hörsel försvann nästan. Jag satte mig på huk och försökte få kontroll på situationen, men när sköterskan sa att vaccinet var slut och att jag var tvungen att gå till en annan kö så visste jag att det var kört. Jag tog upp min jacka från golvet och stapplade där ifrån. Slängde den förbannade lappen i papperskorgen och stegade mot Adam som stod vid en av utgångarna. Allt var vitt och jag såg att han rörde på munnen men det hördes inga ljud. Jag ignorerar honom och slår mig ner på golvet, alldeles kallsvettig och illamående. Till sist förklarar jag vad som hände och efter två minuter kunde jag resa mig upp och gå därifrån. Vi två, plus Micke som redan väntade utanför gick åter igen in mot stan.

Sedan dess var det oklart om jag ville vaccinera mig men efter överväganden kom jag fram till att det nog var bra att ta den trots allt. Det gick faktiskt utan några problem. Segt att köa ute i blåsten men det gick snabbare än förväntan. Att jag sedan blev sjuk några dagar är inte så jobbigt. Är som sagt van att vara sjuk sen jag började jobba på McDonalds.

Hade förresten en mycket skum (och rolig) biverkning. Kan inte säga med säkerhet att det beror på vaccinet men kan inte komma på någon annan anledning, hur som helst; jag kunde inte böja mitt vänstra ben utan att det gjorde förbenat (fniss) ont. Jag fick gå med benet utsträckt och se ut som en idiot istället. Till sist gick det dock över.

Nu återstår tre dagar här i ett grått och regnigt Jönköping innan jag jag ska möta upp Jens, Peter och Karin i ett grått och regnigt Lysekil.

Här är några bilder från i torsdags på jag, samt några klasskamrater (plus en leecher):



Guess                           Emanuel                           Carl                      Micke (och Marie-Lor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0