Le futurum

Valet mellan att börja plugga eller söka jobb gnager mig. När jag förklarar för /insert random äldre person att jag vill börja plugga så är standardsvaret att jag är ung och att jag inte behöver ha någon brådska med att återvända till studielivet.

Har tänkt en del på det där. Att jobba ett år i Norge med Elsson och Galle vore kanske inte så dumt. Det vore inte heller så dumt att börja plugga i höst.

Lösningen blir att söka till båda sakerna och resten får framtiden utvisa. Att fortsätta på mitt nuvarande jobb i sommar är däremot uteslutet. Aldrig, never, glöm det, NEIN!!

Men det finns annat roligt att fundera över som har med framtid att göra;

Resor.

Det behöver inte vara en kryssning i Västindien eller att ligga och dega på en strand i Sydostasien. Det kan vara mindre saker.

Här om veckan när jag kände den kalla vinden ruska om mig vid Kyrkparken så kläckte jag idén om att ta bilen till Treriksröset. Inte själv så klart. I gott sällskap. Gärna med ett gäng öl och bra musik.

Roadtrip is the shit.

Här om dagen berättade Nordlund om hans och en klasskamrats projektarbete. De ska bestiga Kebnekaise. De ville gärna ha med fler personer. Detta kommer de utföra efter sin student men skitsamma. Det kan nog bli riktigt kul för dem. Eventuellt följer jag med. Kanske hinner vi med Treriksröset i samma veva.

Man behöver inte ens åka så långt som till Kiruna och ännu längre bort än så.

Att bara åka till IKEA igen ser jag fram emot något oerhört. Att bara ta bilen och åka. Även denna gång med en eller två personer i sällskap.

Varför inte en liten tur till fjällen? Behöver inte vara en hel vecka. Kan vara en helg eller bara över en dag.

Vill man inte åka skidor eller bräda men ändå vill se lite fjäll så varför inte åka på Vemdalsforum nu i vår? Hyra en stuga och ha en riktigt rolig helg med vänner och alkohol. Och så lite bastu och dans på det!

Eller bara något spontant. Ta bilen till plats X och göra något.

---

Någon som vill med?

---

(Vad mig beträffar så väntar en resa till Gambia närmast. Åker måndag morgon.

Lamin som jag ska hälsa på har inte internet men det finns internetkafé för en billig penning. Ska försöka skriva här på bloggen så fort jag får möjlighet. Mest av allt ska jag bara njuta.

Efter den resan ska jag eventuellt ner till några kompisar i Göteborg och hälsa på. Kanske ett besök till Lysekil också.



Efter det kan vad som helst hända.)

Kommentarer
Postat av: Nordlund

Jag är lätt på resor och äventyr av alla de slag! bara att säga till när det är någe pågång :)

2009-03-07 @ 19:49:29
Postat av: Aida

Jag vill med till vemdalen! räkna med mig!!

2009-03-07 @ 21:23:01
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: nx

Ta gärna en roadtrip till Göteborg vettja. Tanken på att fortsätta trippen över till Danmark eller Tyskland och fortsätta till något eller några andra sydeuropeiska länder är lite lockande.. ;)

2009-03-08 @ 00:55:43
Postat av: Tokbror din :P

"I gott sällskap. Gärna med ett gäng öl och bra musik." Vadå alkisvarning om du bara ska ha med öl som sällskap ;) Hehe

2009-03-10 @ 19:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0