Kororimpa Dimpa

Har varit mycket trött nu i två dagar. Kanske inte orkar med nattpass längre. Kanske inte sover tillräckligt.

Igår förmiddag när jag var nyvaken så stod jag i hallen och såg på mig själv. Blek, hängig och något äldre såg jag ut att vara.

Det är så jag kommer se ut när jag får en medelålderskris tänkte jag.

Skulle precis ringa och beställa en Porsche när det plötsligt ringer på dörren.

Innan jag hinner fatta vad som hänt så har Jens redan passerat mig och öppnat dörren.

"Hejsan!" säger en person med ljus, nästan darrande röst.

Jag förstår direkt vem det är.

"Fredrik" säger jag och sträcker fram högerhanden.

Han jobbar normalt inom fiske i Norge men har tydligen tagit en veckas semester för att hinna vara hemma, samt ett dop i Göteborg som ska hinnas med.

Egentligen var planen för dagen att städa lägenheten och lite annat viktigt. Nu blev det inte så. Fredrik hade redan idéer om att vi skulle ta min bil och hälsa på min bror, samt gå en runda på stan. Jag hade inte träffat Fredrik på flera månader så det var en självklarhet att vi skulle umgås.

Efter en kopp kaffe går vi ut. Min privatchaufför James har hämtat min bil.

Jag sätter mig i baksätet till höger och går in i rollen som engelsk snobb. Det är alltid lika roligt. Jens heter alltid James när det är han som kör. Regel #1.

James sätter på Bra CD

Jag sjunger med till Bra Låtar

I learned the path to Heaven,
Is full of sinners an' believers.
Learned that happiness on earth,
Ain't just for high achievers.
I've learned; I come to know,
There's life at both ends,
Of that red dirt road.


Vi rullar tillbaka.

Fredrik glömde så klart plånboken.

Senare fikade vi på Frösön, för att sen gå en snabb runda på stan. Fredrik behövde en ny skjorta som passade till ett dop. Han förklarade att den han hade med sig var en svart skjorta med vit slips och att den egentligen var lämplig för en begravning.

Jag höll med.

På MQ köpte han en rosa skjorta med en skrikig slips till och förklarade att det var lämpligt för ett dop.

Jag höll inte med.

Efter det satte jag mig hemma vid datorn. Det var bara några timmar kvar till att åka till jobbet.

---

Nu sitter jag hemma vid datorn. Det är bara några timmar kvar till att åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0