roots & wings

Helgen plus en sketen måndag är över. Blev mycket jobb fredag, lördag och söndag. Gick betydligt bättre än mina förväntningar. Dagarna innan helgen var också "bra dagar". Upptäckte till min förvåning att jag hade 2200 kr extra när jag gjorde mitt första kontoutdrag någonsin (Har aldrig sett den lilla knappen tidigare, så om någon frågar varför jag inte tar ett kontoutdrag istället för att ta ut 100 kr så har jag alltid gett ett svävande svar om att det inte fungerar med mitt kort. Förlåt.)

Därför passade jag på att äta lunch på stan samt strosa runt och leta efter en ny och lämplig jacka. Jag och Aida åt först en lunch på sjukhuset för att sen knalla runt bland stans affärer i 5 timmar. Det kändes verkligen som att jag kände hur staden vaknade till liv och hur Östersund senare sa "god kväll och på återseende" till de kära jämtarna. Det var en riktigt lyckad dag, trots the major fuckup vad gäller min otroligt skoningslösa "att göra lista".
   Annat som jag unnat mig är chokladbollar, caffe latte (den sort man har i kylen, supergott), godis och åt ute här om kvällen. Även om det inte är mycket så är det betydligt mer än vad jag lagt ut tidigare på liknande saker. Å andra sidan har jag köpt två spel som damp ner i hallgolvet idag och gitarren till ett av spelen kommer imorgon, men det är jag värd.

Tycker jag.

Den här måndagen har bjudit på blandad mängd av regn och funderingar. Dessa tankar drog ner mig i ett svart hål och det var svårt att ta sig ur. Tack vare Fredrik lyckades jag ta mig i kragen så jag tog bilen ut till honom för att följa med honom till Bräcke (av alla hålor) där han skulle hämta ut sitt körkort. Grattis förresten!

På vägen hem stannade vi på det som förmodligen måste vara det bästa raststället längs de svenska vägarna, nämligen Gimån. Hade inte stannat till där på säkert 6-7 år och gud vad fint det var! Vi skulle egentligen bara köpa glass men det slutade med två stutar (öringsröra och en med viltröra) som var orgasm och en kopp kaffe som var ljuvligt gott. Måste fråga vad den trevliga gaj å service mind gubben använder för sorts kaffe. Hela den halvtimmen-timmen gav mig flashbacks på alla de bilresor jag varit på och alla de rastplatser vi besökt. Nostalgisk som jag är måste jag en vacker dag skriva ner allt jag kommer ihåg.

Den resterande tiden av dagen tillägnades Guitar Hero: World Tour då jag i liggande position såg på när Jens rockade loss (läs: missade noter) med plastgitarren. Vädret gav mig tillåtelse. Hade ändå ingen ork till att påbörja något projekt.

Nu ska jag fortsätta boken "Kollektivt Självmord" av Arto Paasilinna. Ett boktips jag fick från det mest oväntade håll. Boken verkar kanske mörk men är en humoristisk skildring över en grupp finländare som beslutat att det är mer stil och heder att gemensamt ta sitt liv och just nu diskuterar de vilka tillvägagångsätt som de ska begagna. Ska bli intreASQAANT.

Intressant.

Mitt finger fick ett mycket oroväckande ryck åt alla möjliga håll. Kanske dags att sluta skriva?

Ja.

Så gör vi.

Kommentarer
Postat av: nx

Ah, har du skaffat Guitar Hero nu? Trummor o hela kittet?

2009-06-16 @ 12:29:47
Postat av: Freedrik

Det var sannerligen goda stutar ^^ Men du måste nog träna en hel hög på att äta med pinnar hehe (=

2009-06-16 @ 13:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0