watashi, ganbaru!! ganburu!!

Det här inlägget skulle egentligen vara en hyllning till det mångfaldiga livet här på Tellus men efter någon dag eller två slocknade ambitionerna och det kändes inte lika aktuellt längre. Kanske borde man kasta sig till datorn för att skriva när man känner sig på topp istället för att försöka återställa glädjeruset två dagar senare?

Är mycket upp och ner just nu. Har precis varit sjuk några dagar igen vilket aldrig är kul. Ändå har jag lyckats må hyggligt och längta efter saker i fjärran och lyckades komma fram till några saker om min framtid; jag ska bo i en villa som ligger vid ett vattendrag. Jag ska ha egen brygga och en egen båt. Gärna en fin trädgård därtill. I vilket land eller del av Sverige vet jag inte än. Det är dock ett mål jag vill uppnå. Tror inte jag skulle kunna bo i en större stad någon längre tid, kanske några år efter avslutad utbildning.

Trots feber och halsont hälsade jag på mina föräldrar och vilade ut mig. Ätit gott, sett lite på TV. Har också upplevt de 3 värsta sekunderna i mitt liv. Det gjorde riktigt ont. Efter vissa förklaringar och redogörelser kändes det något lättat men bara jag tänker på saken så blir jag tårögd.

Det tycks mig väl förunnat att vara ledig fredagar och lördagar. Var ett bra tag sedan som jag jobbade en fredag eller lördag. Söndager däremot brukar jag jobba tre av fyra numera. Många gillar att jobba söndagar men för mig är det raka motsatsen. Tiden tar semester för att återkomma mången timmar senare för att påminna oss om att nu har det gått 30 minuter.
   Ikväll är det stängning som vanligt (börjar bli redigt less på att jobba till kl 01) och imorgon samt torsdag ska jag utbilda en nyanställd i köket på jobbet. Ska bli ganska kul hoppas jag. Är dock bara två utbildningspass (!) så jag får se till att använda tiden väl. Det ironiska är att jag träffar den nyanställda tjejen två gånger innan jag går på semester, vilket gör att hennes handledare är borta i en månad efter hennes två första pass. Inte särskilt välplanerat.

Just nu vill jag att det ska bli fredag då jag som vanligt är ledig två dagar. Funderar på att besöka Storsjöbadet. Vill se hur det ser ut nu efter ombyggnaden. Alternativt kanske det blir en runda på stan. Ska ändå in i ett kort ärende på en timme och behöver några par jeans.

Mer än så hade jag inte att förtälja denna gång. Återkommer fredag/lördag.

För övrigt får jag dagens rubrik på hjärnan så fort jag är själv någonstans på jobbet. Något måste vara fel.

Faye Valentine

Kommentarer
Postat av: Anonym

men vad var det som gjorde så fruktansvärt ont i 3 sekunder??

2009-06-28 @ 23:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0