J:04 - Tennoji

Idag har vi gått och gått och gått.

Vi har även hunnit med andra saker som att spatsera, promenera, lunka och knalla.

Och så har vi gått en del också.

Ungefär så känns det när jag ska sammanfatta en dag som denna. Det är ingen liten bit vi tillryggalagt. Istället för att åka tåg dagarna i ända har vi beslutat oss för att gå så mycket vi förmår. Det är långa avstånd mellan stadsdelar och köpcentrum men å andra sidan får vi se mycket mer av staden.

Idag gick vi till Tennoji. En stadsdel som aldrig verkar ta slut.

För att förklara Tennoji så kort och koncist som möjligt är det en stadsdel som erbjuder en hejdundrande kulturkrock mellan gammalt och nytt.

Vi har besökt ett antal gamla tempel, flera gravplatser och även sett Buddha i olika storlekar och former. Mestadels i form av statyer. Mötte dock Buddha när jag var på en offentlig toalett i närheten. "Hälsa Fräki från mig!". Det var allt han sa. Sen poffade han bort.

Det tråkiga med att vandra runt var att man ibland fick betala inträde för vissa delar av området men det rörde sig om drygt 30 kronor så inget att uppröra sig över. Att ta av sig skorna var ett annat krav inne i vissa byggnader men det var överlag väldigt logiskt.

Det bästa var dock när vi kom fram till en liten gård med små broar och vattendrag där fiskar i olika färger simmade omkring.

Istället för att beskriva gården och templen närmare tänkte jag avsluta detta inlägg med bilder men det gick tydligen inte alls. Trist med tanke på att jag tagit över 200 bilder bara i dag. Ska försöka lägga upp en hel del bilder på nästa hotell istället. De kommer förmodligen ha en mycket bättre internetuppkoppling.

Yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0