Ivan Lendl

Idag skulle det egentligen regna men Småland överraskar mig med solsken, får se hur länge det varar. 

Imorgon börjar skolan med upprop och annat, sen fortsätter veckan med aktiviteter av alla dess slag och förmodligen en hel del krökning. Jag som har magkatarr börjar redan skruva på mig inför de kommande nätterna.

Kom precis på en sak angående min blogg. Det kommer förmodligen vara det enda jag skriver ner på svenska de kommande månaderna eftersom allt inom utbildningen är på engelska. Jag kommer till och med börja tänka på engelska om jag känner mig själv rätt, or perhaps it's already begun?

I'm not sure myself but snart kommer jag säkert blanda together swedish med engelska och vara annoying to you läsare. It will be skönt to skriva swedish meningar in this blog. Now, I'm just being väldigt dryg.

Okej, tog några bilder nyss på boendet. Det är alltså en tvåvåningsvilla där en äldre dam hyr ut övervåningen som är en komplett 3:a på drygt 80 kvm med eget kök och badrum. Det enda som vi har gemensamt med hon nedanför är trapphuset och ingång men hon har en dörr till sig som oftast är stängd. Det är bara att knalla upp för trappan direkt när man kommer in. Den andra snubben Staffan har jag inte träffat än, han skulle komma hem imorgon sade han men då är jag kanske i knät på tre småländskor och berättar om Jämtland, vem vet?

Here goes:


De tre sista bilderna är dåligt tagna men visar utsikten från mitt rum, vardagdsrum och kök i den ordningen. Kul att se kolonier igen.

Det är verkligen fint här nere.

Kommentarer
Postat av: Brorsan

U are being väldigt dryg and funny me thinks ;)

Men ta det lugnt med krökandet ändå där nere. Man kan ju dricka något glas, fast är riktigt onödigt att vara berusad 1-2 veckor varje kväll :)

2009-08-16 @ 13:31:56
URL: http://absoluteledin.blogg.se/
Postat av: Aida

hahahaha, storebrorigt av han.

Va fint det är, hoppas jag kommer o hälsar på snart, vi kan fika varje dag!! yeeaaiiiii! fika maraton! kram

2009-08-16 @ 17:49:19
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0