fem lördagsanekdoter

Idag finns det fem saker värd att skriva om i den här bloggen som jag varit med om denna lördag.

Lika bra att börja, fan klockan är drygt 04 på morgonen.

-----

1. Balkongen.


Kliver ut på balkongen på Frösön. Tänker tillbaka.

Tänker tillbaka till en fest. En kväll då jag plötsligt började stirra ut i tomma intet, förträngda onda andar kom tillbaka och jag började gråta. De första tårarna på mycket länge.

Tänker på de två personer som omfamnade mig den kvällen. Hur vi står idag, hur vi har utvecklats. Insåg att en av oss tre är samma person som förra året.

Det är inte jag.

Mycket har hänt under det år som passerat sedan dess. Tagit del av varandras sidor, både det ljusa yttre och det mörka inre. Lärt känna framför allt en av de två mycket bättre.

När jag står på balkongen är det en återgång till det förflutna. Jag kollar runt lite. Samma mossbeklädda golv, samma höjd ner till marken.

En oroande känsla tar vid. Kanske är det ett tecken på att det är över. Tillbaka till ruta ett.

Vill inte att det ska sluta här, vill behålla kontakten tills jag inte vandrar denna jord. Hoppas den kommer vara lika givande som den varit så här långt.

-----

2. Round round round.

Att åka karusell är för mig hysteriskt roligt. Ikväll åkte jag, Martin och Anders lite grann innan det var dags för andra ärenden på Storsjöyran.

Hade nästan glömt bort hur otroligt skrattframkallande det är. Man sitter bara och far med, snurrar runt. Munnen är aldrig stängd. Man skrattar så mycket att magen till sist ger upp. Det som återstår är en person som heter Erik som har en glad käke som bara hänger. Han njuter och försöker komma på hur han ska beskriva känslan, till sist får han fram det: "en själslig orgasm".

-----

3. Messmörsplatsen.

Trängseln på Stortorget var nog det värsta jag upplevt i kategorin: "armbågar och knuffar". Mer än så har jag inte att förtälja om den saken.

Kul dock att se Lady Gaga. Kanske inte den musik som passar bäst i formatet live men kändes ändå relativt stort att se en sådan artist på ett litet torg i Östersund.

När andra skrek och tjoade så funderade jag mest på artisten i fråga.

Vem är hon, egentligen? Vad döljer sig bakom världsartisten?


Övergick efter en stund till:

Flyger hon direkt till Stockholm eller stannar hon en natt på hotell? Vilket hotell?

Som i sin tur utvecklades till:

Varför inte gifta sig rik med Lady Gaga?

Och vips var jag i fantasins värld, once again.

-----

4. Värmande.

Nedanför Kyrkparken och klockan är strax 03. Springer på en arbetskamrat som verkar glad att se mig. Han har sällskap av en annan arbetskamrat. Den andra killen frågar mig när jag slutar, varpå jag svarar "på torsdag". Killen som nyss såg så glad ut får istället ett annat ansiktsuttryck. Han visste tydligen inte om att jag snart börjar plugga och frågor som "varför, varför" får jag svara på.

Han förklarar att det är jättetråkigt och att jag var den som hade koll. Mig kunde han fråga om allt, jag gav bra och tydliga svar, en kunskapsbank. Att jag har koll på mina skift och att jag är trevlig och rolig att jobba med.

Otroligt värmande och roligt att få höra. För första gången kände jag vedmod inför den kommande torsdagen då jag stämplar in och ut för sista gången på jobbet.

Tack för den här korta men roliga tiden Joel!

Kommer sakna dig med.

-----

5. Online meeting.

Efter två stora vatten som jag tog med ut för att dricka på en trappa var det dags att åter bege sig till McDonalds. Jag skulle träffa två personer varav en av dem jag aldrig sett tidigare. Har dock haft bra kontakt via MSN och andra communities.

Att träffa någon som spelat samma spel som mig i flera år efter att ha chattat i ett antal år låter kanske nördigt men det skiter jag i. Jättekul att få äntligen träffa Alex, a.k.a. jallax. Det roliga var att jag och Björn stod och pratade om lite allt möjligt när en tredje person kommer och börjar snacka med Björn.

Jag drog slutsatsen att det var en gammal klasskamrat till Björn och tänkte på hur länge det skulle ta innan jallax dök upp. Till sist säger jag till Björn:

"Hur länge tror du vi behöver vänta?"
"På vem?"
"jallax."
"Han står ju här."

Vi skrattade alla tre. Här har jag stått och pratat med den person jag velat träffa i 2-3 år utan att veta att det var honom. Efter den insikten utvecklades mötet till ett av de mest givande jag någonsin varit med om. Det var som att vi hade varit bra kompisar i flera år. Riktigt lätt och rolig att prata med. Cool dude helt enkelt.

Nu vill jag träffa John, Crazy, magicman, MadMan, måsen, ramone, BarTeK, och andra (förmodligen) sköna personer.

Vi får se.

-----

Nu ska jag sova några timmar, sedan väntar fika, forsaleden, tennis och pizza. Kommer bli en bra söndag.

Ha roligt ni med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0