Soldiers

Ikväll har jag pratat mycket med en kines. Han var jättetrevlig och hade ett gulligt asiatiskt skratt. Precis som jag föreställde mig det. Annars har jag umgåtts en del med två svenska killar, en från Borås och en från Lycksele. Fanns dessutom en annan snubbe som var från Kiruna. Jag som trodde jag var speciell från det nordliga Östersund, men tji fick jag.

De två svenskarna var riktigt trevlig och har liksom jag rest en del. En av dem var till och med borta 16 månader i Australien och jobbade och reste runt. Den andra åkte runt en del bland de indonesiska öarna för att slutligen hamna i Australien och Nya Zeeland. Gud vad jag också vill dit! Näst sista terminen blir förmodligen något av de länderna känns det som.

På tal om länder så är det kul med alla nationaliter. Vet att jag nämnt det förut men det tål att upprepas. I min klass finns det personer från Brasilien, Equador, USA, Sydkorea, Moldavien, Tyskland, Litauen, o.s.v. Tror det finns drygt 150 universitet utomlands där jag kan plugga senare. I alla möjliga länder dessutom.

Nu ser jag fram emot poolpartyt på fredag då vi tre svenskar ska dela min romflaska innan det är dags att festa i badbyxor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0