Season of Faith's Perfection

Har precis sett Finding Forrester och det är vid det här laget förmodligen femte eller sjätte gången. Det spelar egentligen ingen roll eftersom det är en sån fin film. Värd att ses åtskilliga gånger. Mina författarambitioner vaknar alltid till liv när jag ser den. Plötsligt känns det inte alls omöjligt att lycka åstadkomma något bra verk. Å andra sidan gäller det att kunna kläcka en bra idé att spinna vidare på. Vill åtminstone skriva en bok i mitt liv. Antingen en egen påhittad historia eller kanske memoarer från förr. 

Precis som ambitioner inför författarskap är det även upp och ner med förväntingar och tankar inför flytten till Jönköping. Jag har länge vetat att jag en dag skulle studera vidare och att jag en dag måste lämna Östersund. Att lämna staden känns inte alls jobbigt, tvärtom. Kommer heller inte sakna mitt f.d. jobb. Det är över.
   Nej, det jobbiga är dels insikten av tidsspannet 3 år, och dels att jag lämnar två mycket goda vänner och en otroligt bra vän. Med "lämna" menar jag inte att jag får en stroke och glömmer bort allt när vi passerar Dalälven, utan att jag lämnar ett stort geografiskt mellanrum. Ni och jag finns alltid där vi förväntas vara, men vi kommer inte kunna umgås. 
   Att tänka positivt är kanske inte alltid min starkaste sida, men ibland lyckas även jag. Här är några bättre tankar: 

¤ För tre år sedan var det år 2006 och hur snabbt har inte tiden gått sedan dess? 
¤ Ett av de tre åren (alternativt 6 månader) kommer att studeras utomlands, kanske i något land jag länge önskat att få besöka. 
¤En tredjedel av eleverna har utländsk påbrå och jag har alltid trivts att hänga med personer som inte alltid heter Martin Svensson.
¤ Jag kommer behålla kontakten med alla tre, på olika sätt.
¤ Novemberlov, jullov, sportlov, påsklov, sommarlov kommer jag besöka Östersund med omnejd. Om och om igen.

Om vi lämnar dessa vardagstankar så har jag idag även gjort annat. Jag har hälsat på en förkyld sömntuta, ätit en lunch på Frösön, Suttit i en triangel med två kvinnor dubbelt så gammal som jag, köpt en kabel som inte passar, och diskuterat mardrömmar och hissknappar med min far. All denna mix ackompanjerad av en högst patetisk högfärdshosta.

Imorgon väntar en dag full av praktiska lösningar, eller åtminstone försök. 90 minuters besiktning av lägenheten är morgondagens huvudpunkt på många sätt. På onsdag är det visning av lägenheten och på torsdag lär det packas en hel del. Fredag morgon bär det av över 80 mil söderut.

"Man is the only animal that blushes... or needs to"

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh, drar du redan på fredag? :/ Fan vad tiden går fort. Vad sjukt att komma tillbaka till jobbet och ingen är kvar typ. Vi får höras lite emellanåt och växla lite uppdateringar :)

2009-08-11 @ 04:55:09
URL: http://lavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0