Une promenade et l'univers c'est moi

Nu, tre och en halv timme senare tror jag att jag återhämtat mig från dagens pass på jobbet, 10 - 14.30. Förväntningarna var goda från min sida, skönt att få jobba ett kortare pass på en lördag, och Martin var god att ställa upp och jobba extra. Hade ju inte jobbat med honom sen yran. Tyvärr hamnade jag i kök och han i kassa, men vi hann kommunicera lite ändå. När man lägger kött på 10:1 och de i kassan gör glass, då hinner man snacka som hastigast, bara att fråga Elsson.
   Hur som helst, började det lugnt men sen rullade det på. Till sist blev det så mycket att det var lagomt spännande i kök. Precis innan det blir kris, men vi klarade oss idag. Det var överlag en helt okej dag.

Igår var jag på bio igen. Ett spontanbesök. Gick förbi efter jobbet och blev glatt överraskad över att Woody Allens nya film "Vicky Christina Barcelona" går i Östersund. (Är fortfarande lite småsur att de aldrig visade "House of Flying Daggers"). Men på nåt vis kändes det inte bra, man går inte på bio själv helt enkelt. Så ensam är jag väl ändå inte? Gick igenom telefonboken, men eftersom filmen började om 40 minuter så skulle nog ingen ha tid. (Det är ju dessutom en drama). Men jag vägrade gå därifrån, så jag ringde Jens istället så han kom ner till stan. Tror inte Jens var intresserad av samma film som jag, så när jag ringde så frågade jag om vi skulle se "Tropic Thunder".
   Sagt och gjort, vi köper lite snacks och sätter oss i världens minsta biosalong (ligger säkert bra till). Filmen börjar dåligt, utvecklar sig sedan till ganska dålig, och summa summarum går man därifrån med en bitter eftersmak. Orkar inte ge en mer konstruktiv kritik av filmen, ni får helt enkelt avgöra själv. Dock var det kul att Tom Cruise hade en skön biroll, och soundtracket var också passande.

I förrgår (jag skriver tydligen inte i kronologisk ordning som andra) var Lamin och hans kompis på besök. Först körde han vilse, trots att han varit här utanför tidigare, men det ordnade sig till sist. Denna gång var han med in och jag bjöd på kaffe och lite fika. Låter väldigt gammaldags men det var väldigt trevligt. Kul att få prata engelska med hans kompis också (pinsamt nog glömt hans namn). Efter nån timme eller två åker Lamin hem, och jag... eh... har glömt vad som hände sen för min del, förmodligen inget viktigt. Och om någon timme eller två så kommer Elsson på besök, då är det samma visa igen med kaffe och fikabröd. Det blir nog kul!

Imorgon är det stängning igen som gäller, men innan dess ska jag förmodligen kolla på en Ford Scorpio som Jens hittade åt mig på Blocket. Får se hur det blir, tror den är prisvärd och bra däck medföljer, men den har gått över 30 000 mil...

Sedan väntar 3 dagars ledighet, wohoo! Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Något mindre projekt här hemma kanske. Kommer nog besöka föräldrarna lite också.

Time will tell.

Kommentarer
Postat av: nx

kan du franska!? =P

2008-10-21 @ 20:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0