sax quartet

Igår gjorde vi en seeeg stängning, men det var nu extra viktigt att få allt rent. Vet inte varför men igår kändes som en söndag, och när jag idag spatserade längs väggen mellan glasbanken och On OFF, så kändes det verkligen som en ny vecka. En rutten måndag med ett ruttet väder. Jag tror jag gick i min egen lilla värld där ett tag. Hade någon sagt att det var augusti eller september så hade jag sagt "Okej!" och gjort tummen upp. Så kändes det idag. Nästan som semester av någon anledning, jag ska ju trots allt in och jobba om drygt 5 timmar.

Kan så klart också bero lite på den något sena dygnsrytmen, och att det var länge sen jag höll mig a jour. Sen jag flyttade har jag öppnat Text-TV en gång (för att se om den fungerade) och köpt Expressen en gång i veckan (enbart tack vare Clintan-filmen som man får med varje fredag). Aftonblaskan har jag läst många gånger, men har ändå inte gått in på deras hemsida och läst om nyheter. Snart kommer kanske någon i min omgivning fram och frågar mig vilka jag tycker ska gå segrande ur det tredje världskriget. Inte särskilt troligt nej, men någon annan stor nyhet har särskilt redan inträffat. Vad vet jag?

Trots att jag mitt på dagen trodde att det var måndag så trodde jag att det var lördag nyss när vi fikade med mina föräldrar här hemma (Bra Erik, bara en dag ifrån!). Jag vet inte varför. Det första föräldrarna gjorde när de kom hit var att vända på min almanacka från september till oktober. Egentligen hade de lika gärna kunnat vända till november för att bespara mig framtida besvär. Vi är ju där snart ändå. 24 oktober redan tänka sig och löning! Har betalat av alla räkningar som denna gång kom samma månad. Men med lite musik igång samtidigt så sved det inte alltför mycket. Måste se till att beställa parkering också, vill ju inte flytta bilen en gång om dygnet bland gästparkeringarna. Kommer se misstänksamt ut. Börjar dessutom bli alltmer kallt på morgonen som min morgonpigga kamrat Jens har talat om för mig.

För övrigt var munkvagnen vit igår och inte gul!

Tror jag dog inombords. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0