La Diuca!

Då var snart helgen över. Jobbat två ganska korta nattpass och det var hyggligt kul. Trist att Per slutat, men så klart kul för honom! Har glömt namnet på var han skulle jobba men det ligger på Frösön minsann. I Fredags natt (natten till lördag) var det skönt att få sluta strax efter klockan tre. Skulle egenltigen slutat kl fyra men Linda var snäll och jobbade istället för mig de återstående 45 minutrarna (*host*). Borde väl åkt hem men istället satt jag, Elsson och V på kassadisken och pratade om sånt som är så viktigt att jag redan glömt vad det var.

Igår vaknade jag av att Peter ringer och väcker mig strax efter tolvslaget. Ville komma över och låna en bok. Försökte sen bjuda på kaffe men han hade bråttom. Jag behövde verkligen något stärkande men jag sket i det och städade istället. Blev riktigt fint, i alla rum utom förrådet, det var för ambitiöst. Runt kl 18 kom Jens och Karin. Vi åkte ner till Multi Challenge för att köra go-kart men det var halloweenkväll för småpåger just den kvällen. Jäkla Halloween. Känns som det inträffar en gång per kvartal. Istället åkte vi och köpte diverse snacks och såg på Walk the Line. Mycket bra film om Johnny Cash men har sett den 4-5 gånger så den berörde inte lika mycket denna gång.
  
Någon timme senare var det dags att börja jobba, var ganska pepp med tanke på vilka som jobbade. Gillar det gänget helt enkelt. Lamin ville tydligen inte vara i kök, vilket öppnade för att kunna placera Ledin i kök. Trodde Victoria skulle invända.

Det gjorde hon inte.

Så småningom började det rulla. Fick tänka till lite med tanke på att det blev vintertid inatt. Klockan var redan omställd så rushen skulle alltså komma "en timme tidigare". Andra året i rad som jag jobbar natt på sommartid -> vintertid natten. Var tal om att det skulle bli en timme extra öppet men det slapp vi i år också. Rushen sista timmen räckte och blev över. Kul att rulla på 10:1 med Elsson, seriöst jobbat där av oss. I hörnet producerade vi en massa cheeseburgare samtidigt som Martin tjatar om sina hot wings och Galle svär över "tanten som beställer", hahaha. Det var kul. Tror även det var första gången som Lamin var i kassa på en krognatt, är inte helt säker. Glad i hågen var han hur som helst. Tror det smittade av sig på oss andra.

Efter tre timmars sömn kliver jag upp likt en zombie som är bakis och klär på mig inför frukosten. Jens och Karin var redan uppe och det blev en gemensam måltid. Efter ca. 20 - 30 minuter åker vi ner till Multi Challange åter igen och provar lyckan. Denna gång med bättre resultat. Banan är ledig och vi gör oss startklara. 100 kronor för 8 minuter. Nu tycker ni säkert att det låter hutlöst, men när man har några varv kvar börjar mjölksyran i armarna att ta ut sin rätt. Man hinner ungefär 20 - 22 varv. Extra kul denna gång eftersom jag gick efter hjälmens storlek denna gång och inte utseendet (råkade ta en XS förra gången). Såg knappt någonting. Idag hade jag full sikt och kunde dra på lite mer.

Efteråt åkte vi till Pilis. Fick hjälp med att installera en bilstereo. Hann även med lunch, fika, sömn, middag och fika. Det var trevligt. Sen var det hemfärd igen.

Nu vet jag inte vad jag ska göra, se en film kanske...

Kommentarer
Postat av: Martin

Hehe ja det blev ju några vingar :P

typ 38 st :P

2008-10-27 @ 22:02:10
URL: http://drymartini86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0