Hamduche

Har nu fått provat på att vara öppningsansvarig på mitt jobb. Hade lite svårt att sova innan första öppningen men sen dess har det gått bättre. Fick lite nycklar, koder och annat som behövdes av min chef. Han gick igenom det mest grundläggande och sen dess har jag fått lära mig lite mer dagligen. Tycker arbetsuppgifterna är roligare än vad medarbetarna gör men det enda svåra är att hinna med allt innan vi öppnar restaurangen 10.00. Får jobba mer på struktur så att jag hinner med allt i tid.

Utöver jobb händer det inte så mycket just nu. Har fixat motorvärmarkabel och kupévärmare, och var in idag på Östersundsbostäder för att fixa garageplats men det fanns inga tillgängliga tyvärr så jag tog en parkering med "stolpe". Slipper åtminstone skrapa bilen på morgonen. Som ni alla märkt har snön kommit och som alltid blir det ett stort samtalsämne i denna del av landet. Tiden går så fort så jag bryr mig helt enkelt inte. Tror knappt det finns något som gör mig glad längre. Åtminstone inte för mer än 1 - 3 minuter. Tror dock det blir grymt skoj i Vemdalen!
   Apropå snö så har den första halkan infunnit sig. Inte så lite halt heller. Man bara hör hur däcken spinner i stan. Lyckades själv köra av vägen i näst sista kurvan på väg hem efter jobbet idag, trodde jag skulle bli nervös men det var mest roligt. Behövde bara backa undan, ge tecken åt gubben bakom att allt var bra, och fortsätta hem.

Har även tagit mig i kragen och rensat en del musik från min dator och därmed också från min spellista. Äntligen är det en bra låt varje gång jag shufflar! För tillfället spelas "Rhinestone Cowboy" av Glen Campbell, härlig låt! Rensade drygt 25 - 30 % av all musik jag hade. På tiden.

Nu ska jag ställa in min motorvärmare från internet (!).

Vad blir av alla fagra kvinns som varje man så gärna tar i?
Var tror ni Kleopatra finns och konung Eriks liten Kari?
Romeos Julia som var i ungdomens fagra blomningsvår, är lika död som Mata Hari.
Men vad gör det om hundra år?

Don Juan var en usel skurk. Han valde vägen som var bred, han.
Sokrates tog sig en riktig slurk ur giftbägaren och for hädan.
Han gjorde det med flit emedan hans fru var elak och sur och svår.
Hon gifte säkert om sig sedan, men vad gör det om hundra år?

Casanova är välbekant, mången mö han övermannat.
Och om allt han har sagt är sant var han en så upptagen man,
att han knappast kan haft tid till annat. Han har gjort mer än en man förmår,
men även hans maskin har stannat, och vad gör det om hundra år?

Var finns Potifars vilda fru? Hon som drog Josef ned i sängen?
Var finns sköna Susanna nu, hon som plaskade i bassängen?
Fast hennes make var en stränge en, blottade hon båd' barm och lår.
Nog såg hon gubbarna i terrängen? Men vad gör det om hundra år?

Medborgare, vem kan förklara att tiden aldrig stilla står?
Alla måste vi hädan fara, men vad gör det om hundra år. Men vad gör det om hundra år?

Kommentarer
Postat av: nx

Och dig ska man åka med till Vemdalen...? =P

2008-10-30 @ 21:17:32
Postat av: Brorsan

Jadu, gick lite fort där innan kurvan va? ;) Men nu vet du att det är halt i vilket fall som helst, så ta det försiktigare framöver! :)

2008-10-31 @ 22:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0