Felt tip pen

Ett antal ärenden och ett antal gäspningar senare och klockan har passerat 18. Har varit onormalt trött idag. Måste gå och lägga mig tidigare antar jag. Har trots det hunnit med lite ärenden på stan. Var på Bokia, Claes Ohlson, OK/Q8, samt Cision där min far, Anders, jobbar. Fick imorse reda på att Cision tyvärr lägger ner sin verksamhet i Östersund, vilket innebär att 28 års jobb för företaget snart är över för Anders. Var inte alls kul att höra, har inte känt mig så nedstämd på ett bra tag. Eventuellt kommer han få pendla ner till Stockholm och komma hem på helgerna. Om han trivs där nere så lär föräldrarna flytta ner så småningom. Jag vet att de på många sätt längtar tillbaka till trakterna mellan Västerås och Stockholm, men åtminstone mamma vill nog inte flytta ifrån sina söner som bor på Frösön och i Torvalla. Å andra sidan vet hon att varken jag eller min bror vill bo kvar i Jämtland i flera år framöver. Jag vet att min bror på många sätt riktar blicken mot andra länder, både vad gäller nöje och framtida jobb. Själv är jag som alltid lika osäker på vad som väntar bakom horisonten, vilket måste vara en av mina dåliga egenskaper. Ser nästan fram emot att få börja plugga igen en vacker dag, du har då en bra bild om hur dina kommande 3-4 år ser ut.

ja ja, efter rundan på stan körde jag och Jens till OK/Q8 (eller var det Statoil?) vid Körfältet för att tvätta min bil som var i desperat behov av rengöring. Precis innan korsningen så vinkade två kvinnor med en barnvakt på oss så jag saktade in och undrade vad de ville. Lyckligtvis var det ingen form av Körfältetmaffian, utan de sa helt enkelt att jag hade tappat en navkapsel, vilket jag så klart var tacksam över. Vi vände och letade igenom dikena tills jag till slut hittade den. Innan dess hade jag först fått syn på en tom mellan PF, en liten kaffemugg och en mellan mugg. Ehmm... Nåja, tog en lunch på macken och beskådade bilens förvandling från smutsig till ren.

Efter det har jag degat lite i soffan med en filt som är för liten, så man får helt enkelt kompromissa om vilken del av kroppen jag vill frysa med. Fötterna eller Axlarna? Jag valde fötterna, taskigt val så här i efterhand. Gick två avsnitt av Simpsons och två avsnitt av Våra Värsta År. Två timmars hygglig underhållning satte fint. 

Och nu blev Jens klar med middagen... men det är ju ingen big deal.

Kommentarer
Postat av: Nordlund

du ska inte med och plugga i Frankrike med mig då? Vad hade ni gjort med stackars navkapseln för att den skulle lossna då?

2008-10-22 @ 18:45:49
Postat av: Erik

Sista året i statskunskap får man plugga ett år utomlands så det funderar jag på. Har ju varit i Frankrike tidigare så är inte omöjligt så klart. Vad ska du plugga där?



Navkapseln hade nog jag nog tryckt dit lite dåligt bara. Den satt kvar under hela biltvätten iaf!

2008-10-22 @ 19:58:12
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: nx

jag får damp av alla donkenassociationer!! =D

2008-10-22 @ 20:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0