encore un verre

Tillbaks i förorten.

Stängde i söndags och det gick väl sådär. Kände mig inte i form, och tog lång tid för mig att stänga lobbyn. Hoppas inte Victoria och Anders hade sura miner, men Anders sa att han också var lite trött så det var nog okej ändå trots allt. Skönt ändå att påbörja sin 3 dagars ledighet, som upphör på torsdag.

I måndags åkte jag, min far, och Jens upp till Strömsund för att kolla på en bil, en Honda Accord, årsmodell 90 för att vara exakt. Hade någon dag tidigare åkt och tittat på en Ford Scorpio, som var väldigt fin men tyvärr gick den inte alls bra när jag väl provkörde den. Nu var det istället dags för en Honda och den var kul att köra! Lite smårepor och lite rost, men inte så farligt. Ganska nöjd, trots att jag från början inte var intresserad av den bilmodellen. Fick även med vinterdäck som nu sitter på.
   Tanten som sålde bilen var jättetrevlig och bjöd på kaffe och fika (instant respect), och vi pratade om lite allt möjligt. Som vanligt när det gäller mig och mina samtal med andra som kom vi även in på McDonalds, tänka sig...

Idag vaknade jag i en sovsäck och som alltid sov jag i intervaller på morgonen, vilket får mig att bli väldigt trött (lär mig aldrig). Åkte iväg med Jens till en bilskrot i Marieby och letade efter en domkraft. Bland kaoset hittade vi till sist en Accord som hade en i bakluckan. Priset gick på 40 kr, vilket är en Big Mac, bara burgaren + 3 kr (det var det första jag tänkte på när han sa vad den kostar). När vi kom hem och skulle byta däck så hittade jag ett litet fack i bagaget där det så klart fanns en domkraft redan! Men den var så gammal och rostig så det var nog lika bra att köpa en nyare trots allt.
   Sen rensade jag lite bland saker som jag ännu inte fått med mig till lägenheten, hittade bland annat mitt sudokuspel jag fick av brorsan. Tänkte gnugga geniknälarna lite, men det gick åt helvete ungefär halvvägs så farsan fick lösa den istället. Åt sen pizza hemma hos föräldrarna och packade med mig lite mer saker och åkte hem.

Imorgon vet jag inte vad som händer. Förmodligen inget märkvärdigt, men hoppas att det dyker upp nåt roligt. Skulle inte förvåna mig om Peter är revanschsugen på Jens i deras go-kart turnering (som lär pågå ett bra tag, förmodligen till de inte har råd längre).

"Didn't fancy my sandwiches?"
"Don't eat fish."
"Why not?"
"Fish piss in the sea."
"So do children."
"Don't eat children either."

Kommentarer
Postat av: nx

Hahaha...du är arbetsskadad, Erik =P

2008-10-22 @ 00:05:44
Postat av: Martin

Haha vilka arbetsskador :P

2008-10-22 @ 00:18:51
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Victoria

"Priset gick på 40 kr, vilket är en Big Mac, bara burgaren + 3 kr". Hahahahaha, det är inte okej längre. Ett tag till och du blir störd for real! :)

2008-10-22 @ 17:54:44
URL: http://lavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0