slipper sleaze

Då var det dags igen att börja blogga. Förra gången gick ju mindre bra, men alla mina dagar såg mer eller mindre likadan ut så fanns inte så mycket att blogga om. Sedan dess har det hänt en hel del, ny bostad, nya vänner, och en allmänt skönare tillvaro.

Så nu sitter jag här i Torvalla, x månader senare och blickar tillbaka. Obehagligt snabbt har det gått, känns som det var flera år sedan jag tog studenten nu, men det var ju inte så längesen om man tänker efter. Har bott i Torvalla sen i slutet av augusti, delar en trea med min gamla kamrat, Jens. Känns väldigt avslappnat och skönt att slippa dela boende med mina föräldrar. (Tänkte lägga upp några bilder från lägenheten senare. Behöver ladda kameran först.) Och så klart himmelskt att slippa pendla 7 mil om dagen (3,5 mil enkel väg). Bussarna går i princip hela tiden, något mindre omfattning kvällstid, men det är inget jag irriterar mig över.

Sen jag flyttade har det blivit en hel del festande. Inte särskilt mycket alls om jag skulle fråga Elsson (som inte haft en vit helg sen sekelskiftet) men för mig så har det känts som det varit ganska återkommande. Kul att man umgåtts lite mer med andra som man inte träffat privat tidigare. Jag är nog för övrigt sämst på att få ett "korrekt" första intryck av någon person. Med just Elsson så var den sociala delen vi hade ytterst begränsad; "En HB tack!"... "2 minuter!". Jag tyckte han kändes som en average guy, helt okej som även var bra i köket. Idag är han lätt bland de jag gillar mest på jobbet, var hur kul som helst att festa ihop tidigare, och även som senast som igår.
   Vi var ett gäng (jag, Martin, Jens, Victoria, Aida, Elsson, Tor, Erik) som drog på News för att ta några öl, mycket snack om jobbet som det så klart alltid blir i såna umgängen, men det är oftast kul att prata om det. Bland det mesta med mitt jobb, finns mycket man kan diskutera och prata om. Det blev dock lite grupperat men när jag kollade runt vid bordet så verkade alla ha väldigt trevligt. Mycket kramar blev det dessutom titt som tätt.

Idag väntas ett eventuellt besök av Lamin. Jag skulle ringa om jag inte minns fel, borde kanske ta och städa lite, men man är ju alltid så seg, dagen efter. På lördag kommer Elsson, Aida och Victoria på besök som det verkar, kaffe och bullar, jajjamen! Borde väl hinna mer nåt mer kanske, får se hur det blir. På måndag är jag ledig tre dagar i rad, då jag tänkte åka ut till änglarnas by, Pilgrimstad. Hälsa på föräldrarna, Nordlund och annat folk.
   Och Vemdalen nalkas, på kort tid har jag en hel del att se fram emot, men mer om det senare.

För övrigt tänkte jag fixa en riktigt snygg layout till bloggen som jag hittade via Google. Kopierade in koden till stilmallen och fick till grundfärgen, men fick aldrig till bakgrunden och annat. Så min nödlösning är (förhoppningsvis inget långvarigt) denna layout som är en av de vanliga som man kan välja på blogg.se Nån dag då jag är ledig och allmänt tjurig och envis så ska jag bråka med problemet. Med lite tur kanske nästa inlägg skrivs under den nya layouten.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Martin

Härligt att du börjat med att blogga igen vännen!!

2008-10-16 @ 17:08:58
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Victoria

Finally! :)

2008-10-17 @ 00:51:18
URL: http://lavictoria.blogg.se/
Postat av: Elson

Nu börjar det hända saker här! ;)

Hahaha vadå sekelskiftet, du får mig ju att framstå som en alkoholist. Fast det stämmer kanske :P

2008-10-17 @ 03:30:51
URL: http://pacee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0