Stella by Moor

En vecka sen sist och 10 dagar kvar till julafton.

Och på en vecka har det nog inte hänt så mycket. Jag har pantat en massa burkar tillsammans med Victoria och Sunniva men vi blev stopppade strax innan vi hunnit halvvägs (på nåt sätt var det en lättnad att veta att nu skulle vi inte behöva panta mer). Det var 11 säckar med en massa burkar och en och en annan petflaska. När jag kom hem tänkte jag "ja det där var 2 bortkastade timmar av mitt liv", men skitsamma. Det var okej att få göra något annat åtminstone.

Mycket av frititden har tillbringats till funderingar om framtida jobb, boenden, plugg och så vidare. Känner att jag kommer allt närmare insikten till att det snart är dags att anmäla mig till högskoleprov och beställa kataloger från universiteten. Är sugen på att plugga i Lund, Karlstad eller i Kalmar. Uppsala känns som en tråkig stad, vet inte varför men har fått det intrycket. Har bara varit där några gånger i och för sig. Jag vill inte plugga i Norrland, det är en sak som är klar.

Jag har även hunnit med att vaccinera mig inför resan till Gambia i februari. Gula febern och min femte Polio-spruta fick jag ta. Tycker jag kom lindrigt undan. Hade väntat mig åtminstone två sprutor till. Fick även recept på Malaria-tabletter. Summa summarum klarade jag mig under 1500 kr så jag är nöjd. Efter det hälsade jag på jobbet och log inombords åt att de endast var 3 personer som jobbade. Man bli lätt skadeglad på andra sidan kassan, men de hade klarat av det fick jag höra senare.
   Efter det inhandlades en ny morgonrock, en mössa, ett par handskar och en del köksredskap (Jens bröt sönder osthyveln så vi behövde en ny). Försökte även hitta en del julklappar, främst åt Sam men jag hittade inget.

Annars har jag umgåtts med min bror och jobbat en del som vanligt. Orkar inte skriva om jobbet längre.

Kommentarer
Postat av: nx

varför blev ni stoppade?

2008-12-16 @ 14:47:58
Postat av: nx

Update Erik!

2009-01-08 @ 00:47:37
Postat av: Martin

Du är utmanad!! ;)

2009-02-10 @ 12:25:47
URL: http://drymartini86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0