dialouge 3-5

Mycket funderingar just nu.

Här om dagen ville min chef prata med mig. Frågade mig om framtida planer. Jag sa att jag funderar på att byta bransch men att jag just nu inte söker något annat. Han hade ett förslag att jag ska bli utbildad till skiftledare då man får gå kurser nere på McDonalds Bussiness School i Stockholm om ledarskap och skiftledning. Utbildningen ska tydligen vara mycket lärorik och kul, men jag vet hur mycket ansvar och hur pressad och stressad skiftledare är.
   Inte bara det... känner inte för att vara kvar på företaget en längre tid. Har jobbat i ett år och 6 månader men det känns som jag jobbat i 2-3 år, vilket är mycket för McDonalds.

Skulle återkomma med svar. Lutar åt ett nej just nu men vi får se... finns mycket jag hellre gör och om utbildningen är en "sista utväg" så kommer jag inte ha rätt ambition för den. Vill jobba på Recall i Lugnvik, börja jobba i Norge, ta tjänstledigt, och annat där ordet McDonalds inte infinner sig. Elsson kom idag med ett förslag om att vi ska söka till Trondheim inom fiske. Jag gillar Trondheim. Fin stad och inte alltför långt bort från Östersund. Är bara att köra hem på helgen om man känner för det. Elsson ville sikta på Mars men jag slänger gärna dit en ansökan snarast möjligt.

Har en hel del semesterplaner inför 2009 som kan gå i stöpet om jag byter jobb, inte säkert det är lika lätt att få ledigt. Tågluffa en månad, flyga till London, Gambia en vecka i februari, Åka skidor i fjällen o.s.v. Mycket som ska göras! Den lättaste vägen är att bli kvar på mitt jobb men utan att gå utbildningen för att sedan sluta fram emot våren då fler jobb dyker upp. Problemet är att vår kan bli sommar som sedan blir till höst och vips så är jag i samma sits som nu, 4 december.

Mycket funderingar just nu.

Kommentarer
Postat av: nx

När du väl slutat på McDonalds så kommer du inte ångra dig, jag lovar =)

2008-12-05 @ 02:58:41
Postat av: Anders

Men gör så att du drar till Afrika, men istället så för att ta ledigt så säger du upp dig, sen när du kommer tillbaka så drar vi till Norge och jobbar till slutet av sommarn. Sen gör du resten av dina planer. Då har du cash och allt kommer var lugnt ;)

2008-12-05 @ 05:40:32
URL: http://pacee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0