dialouge 1-1

"Nej!", svarar jag.
"Bra, du behöver inte vara rädd för oss. Vi är lugna. Många blir rädda för mig för att jag är snaggad."
"Okej, nej jag är inte rädd."
"Vad har du gjort ikväll? Ska du på fest?"
"Nej, jag har druckit några öl och är på väg hem nu."
"Var du på en fest eller?"
"Nej, jag var på Bishop Arms faktiskt."
"Du vet ingen fest i närheten?"
"Tyvärr inte."

Samtalet fortsätter...

"Jag har samma åsikter som SverigeDemokraterna på vissa delar. Dem vill få bort invandrarna. Jag vill bara minska. Se på Mona Sahlin! Hon vill ta in fler invandrare. Vi har ju så många redan. Är du svensk?"
"Ja"
"Bra. Du verkar vara en trevlig person. Jobbar du eller?"
"Pluggar nu faktiskt. Jag jobbade förut."
"Men du är väl en som är hederlig och inte lever på bidrag?"
"Jag har ju studentbidrag men jag är ingen som utnyttjar bidrag."
"Bra! Fan vad jag hatar bidragsfusk. Att föda upp en hund och sen skicka han på Polisen och sen polisanmäla dem. Det är så jävla fel i vårat samhälle idag."
"Du verkar ha en hel del åsikter och så. Får du röst i nästa val?"
"Nej, jag är bara 15. Du, jag måste nog dra. Var jävligt trevligt att träffas. Du verkar vara en jävligt schysst kille!"

Jag sätter in hörluren i örat igen och lyssnar på musik.

Tänker på Gud.

Han spelar mig ett spratt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0