Det ska kännas att man lever

Utöver bussturen nyligen så har jag faktiskt lyckats med två saker till. Två liknande saker.

Vi börjar med att gå tillbaka en vecka.

Det är torsdag kväll. Jag och Micke ska bege oss söderut i staden för att hitta en förfest. Vi ställer undan våra toma ölflaskor och går ut genom rumsdörren. Han stannar för att stänga och låsa dörren. Precis när han vridit om nyckeln så händer något otroligt.

Jag får två metallplattor från taket rätt i skallen. Ni vet såna där avlånga ventilationsplattor med en massa små hål i? Micke bara skrattar och frågar:

"Hur fan bär du dig åt?"
"Alltså, Micke. Jag måste ha värdelös karma!"

Det gjorde ganska ont men fick inga sår. Bara en sårad själ.

----

Igår.

Jag var här hemma och förberedde mig på att åka in till skolan. Jag går in i duschkabin och efter åt drar jag draperiet åt sidan. Jag tar ett riktigt snett steg (såg nog ut som ett fyllesteg) med högerfoten och råkar slå i kabinväggen. Sidväggen trycks ut och vad händer?

Jo. Jag får en jävla stång med ett kallt och blött draperi i huvudet och draperiet lägger sig som en kall trasa över mig. I en sekund är jag ultraförbannad men inser att det är ganska kul ändå.

----

Har i efterhand börjat överväga om man skulle köpa en hjälm som jag alltid kan gå runt med. Eventuellt måste även armbågsskydd, knäskydd och en suspensoar införskaffas.

Kommentarer
Postat av: Ullis

DuschkaBin heter det

2009-09-03 @ 18:41:57
URL: http://ull.blogg.se/
Postat av: Karin L

Förslag: Nyinspelning av Stig-Helmer-filmer med dig i huvudrollen...

Sanslöst vad mycket du råkar ut för!

2009-09-03 @ 20:18:05
Postat av: nx

Haha. Gå runt med en cp-hjälp på huvudet =P Vackert.

2009-09-03 @ 21:37:30
Postat av: Brorsan

Alltså, hur lyckas du egentligen brorsan? Logga in på skype något i helgen så vi kan snacka en del :)

2009-09-03 @ 22:47:18
URL: http://absoluteledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0