Chondrus-crispus

I helgen var jag alltså i Lysekil som ligger norr om Göteborg, ute vid västkusten. Beläget på en halvö med mängder av klippor och vatten. En trevlig liten stad. Den första skymt jag såg från bussen var ett litet industriområde och jag var inte helt övertygad. Tre sekunder senare svänger bussen åt höger och då uppenbarar sig en riktigt fin utsikt. En stad med hög höjdskillnad och där framför allt den magnifika kyrkan utmärker sig. Som tur var gick jag aldrig runt på egen hand i staden. Jag hade garanterat gått vilse. Små gator med höga hus, alternativt lägre hus som är högt belägna, vilket gjorde att jag inte såg så mycket åt sidorna, såvida jag inte var vid ett mer öppet område.

Begav mig till Lysekil för att hälsa på en barndomsvän. Hade egentligen planerat att åka dit nästa vår någon gång men en förfrågan om att jag skulle hälsa på med kort varsel dök upp och fem dagar i rad utan föreläsningar var egentligen allt jag behövde veta för att ge mitt svar.
Var egentligen inte länge sen jag träffade henne. Hon hjälpte mig och Jens bland annat med att städa ur lägenheten innan flytten. Dock hann vi knappt talas vid på tu man hand, det kändes bara krystat och dessutom var det mycket som skulle packas och städas.

Nu fanns det alltså tid. Det var väldigt avkopplande att få komma till en sådan lugn liten stad. Lysekil kändes verkligen gammaldags och det var bara positivt. En avstickare från vardagen. Kändes faktiskt som en semester. Mer konkret har jag i helgen bland annat:

¤ Suttit i en kundvagn från Bauhaus
¤ Sett två och en halv filmer
¤ Ätit en kladdkaka, innehållandes alger (vätska) istället för ägg
¤ Fått inspiration och några tankeställare

Imorgon har jag inga föreläsningar. Ska försöka ta mig upp tidigt och efter att ha hållit en bra dygnsrytm nu i helgen så ska det nog gå vägen.

Några bilder från helgen:






"The broad shape of the distant hills can be seen but not the dead ground in between"


Kommentarer
Postat av: K.

haha bäst inlägg. du psykade mig med kundvagnen. och antagligen alla som stod och tittade på med:P

kram

2009-09-13 @ 17:50:51
URL: http://karintyckertill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0