Sherbrooke

I torsdags var vi drygt 10 personer som åkte till Kinnarps Arena för att se Sverige mot Tjeckien i ishockey. Var flera år sedan sist jag såg en hockeymatch på plats och första gången jag fick se Tre Kronor. Det var en underhållande match där Sverige vann med 4-3. Andra perioden var riktigt bra, annars spelade Sverige ojämnt. Roligast av allt var nog när jag och framför allt Carl flummade runt. Är ju omöjligt att koncentrera sig genom en hel hockeymatch så därför är det ju perfekt att man kan larva sig istället.

Igår fortsatte jag och Micke med ett grupparbete i Microeconomics men vi jobbade inte ens en timme. Ingen av oss hade någon som helst lust att fortsätta eller koncentrera sig. Måste bero på vädret. Har varit grått och regnigt nu några dagar. Suger musten ur en och man blir bara trött. Efter den korta arbetstiden handlade jag mat och åkte hem. Hann inte mer än att hänga av mig jackan innan jag får ett sms från Christoph. Undrar om jag vill ta en "after work". Naturligtvis följer jag med och åker således tillbaka till centrum igen.

Till sist är vi fyra personer, två svenskar och två tyskar som intar Akademien där vi äter en tacobuffé för 40 kronor. Helt okej faktiskt. Vi pratar om lite allt möjligt innan jag lämnar bordet och beger mig hemåt. Björn som studerar på Tekniska Högskolan hälsade på mig under kvällen. Klockan var nu 23.30 lite drygt. Efteråt började jag spela HEroes of Might & Magic III som jag spelade mycket när jag var en liten parvel. Fortfarande ett riktigt kul spel. Ett bevis på det fick jag när jag till sist stängde av. Klockan var nu 03.46. Hoppsan! Men kul hade jag.

Idag har jag klarat ut Uncharted 2 på svårighetsgraden "hard" vilket inte var det lättaste men efter ett tag blev jag van och kunde avancera framåt desto snabbare. Har även lyssnat en hel del på låten "Barrett's Privateers" och druckit några kaffekoppar för mycket. Är ensam hemma denna helg och har verkligen inte lyft ett finger. Lär nog inte göra det imorgon heller. Å andra sidan skulle jag behöva städa lite på mitt rum. Vi får se.

Kort sagt kommer jag inte göra många knop denna helg. Till veckan blir det att skriva klart grupparbete och förhoppningsvis få tillgång till Math Quiz 2 (fick 9 av 10 rätt på förra). Ska också få tillbaka min hemtenta från förra kursen. Ska bli kul att (äntligen) få reda på resultatet.

För övrigt anser jag att en av våra lärare i Microekonomi är förbenat tråkig. Hon skulle kunna få Mona-Lisa att antingen somna eller börja gråta.

Byt nu ton: det gjorde hon.

Drick ditt vin om du försmäktar.
Ljug du friskt om din passion,

hennes lögner dig ursäktar.

Kärlek? Bah! Nu är du fri.

Lever hon? Ge fan däri!

När din eld som hetast brann
trodde du väl hon bedrog dig?

Men ni älskade varann?

Denna tanke ofta slog dig?

Nå! Du hade fel kamrat!

Sanning dör för kvinnors hat.


Kommentarer
Postat av: Aida

Jag blev sugen på julmust...

2009-11-13 @ 19:33:02
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0