"En... grilled caeser, tack!"

Så!

Nu återstår bara sex dagar. Det kommer nog gå bra. Kan inte bli värre än dagen som varit (pågår i viss mån).

Blir väckt på morgonen av mr. shiftleader som säger att han blivit sjuk och måste hem. Han har ordnat in en medarbetare från kl 12, så vi skulle bara vara en person kort i en timme. Varför han ringde mig beror på att han ville att jag skulle köra skiftet (mitt första "riktiga skift" på dagen, utöver söndagar). Han skulle gå när jag började kl 11. Jag skulle ändå jobba 11-20.

När jag byter om 20 minuter innan start så är han redan ombytt och redo att gå hem men förklarar lite grann för mig om situationen. Förklarar att två pallar med torrvaror inte är avplockade. "Okej, fixar det i mellantimmarna, eller nåt" tänkte jag och vi skildes åt.

Det var tyvärr värre än så. Förstår att han inte mådde bra men att lämna en kyl utan sallad, en kaffemaskin utan mjölk och en allmän oordning är inte okej. Jag blev snabbt less och irriterad men insåg allvaret i situationen och fokuserade på de kommande timmarna. Mitt i rushen fick jag fixa sallader, salladsbröd, ta fram HB-bröd (helt slut av de upptinade) och hjälpa kassapersonalen med uppfyllnad. Tråkigt men så var det. Lyckades åtminstone ha matsalen bemannad.

Mr. Shiftleader blev knappast mr. popular under dagen men jag var inte arg på honom, bara situationen. En del hade sett honom på G3 eller på jobbet kl 02 natten som var men jag brydde mig inte om att spekulera om anledningen till hans sjukfrånvaro. Det ordnade sig till sist och vi gjorde en bra överlämning till kvällsskiftet.

Summa summarum jobbade jag 8 timmar och 45 minuter idag (15 min rast totalt) men det gick bra. Var väldigt varmt inne i restaurangen idag. Mycket gnäll bland de som jobbade men jag lyckades faktiskt hålla humöret uppe idag, trots avsaknad av frukost innan jobbet.

Inatt lär jag säkert drömma konstiga drömmar om jobbet. Kommer åtminstone ha fler timmar för sömn till befogenhet. Får se till att lägga mig i tid.

Hoppas några av er är lediga på nationaldagen! Då kommer jag vara partysugen som attan!

Ciao!

---

Kom precis på att jag har två trisslotter i jackfickan. "Plötsligt händer det". Eller?

Kommentarer
Postat av: Victoria

Du, "Mr. Shiftleader" var sjuk. Så tänk in dig i hans situation innan du klagar på salladsbröden. Han gjorde ju det inte med flit. Nästa gång är det kanske du...

2009-05-31 @ 04:19:06
URL: http://lavictoria.blogg.se/
Postat av: Aida

shit erik, bra jobbat, du är grym!!

2009-05-31 @ 14:36:54
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Erik

Victoria, lägg ner. Du skulle dels ha varit där innan du uttalar dig och jag misstänker inte Elsson för bakfylla. Jag tyckte så här i efterhand han kunde ha stannat 20 minuter eller så för att fixa en okej överlämning.



Jag vet dessutom en medarbetare som skulle gnälla jääävligt mycket en sån dag som det var igår.



Ja, jag blir arg.

2009-05-31 @ 17:50:18
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jävligt onödigt att kalla Victoria blåst. Jävligt onödigt.

2009-05-31 @ 18:35:16
URL: http://sandralx.blogg.se/
Postat av: Erik

Kul med någon random som inte vet särskilt mycket om saken kommenterar. Stabilt.

2009-05-31 @ 19:34:50
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ne, inte va det en trevlig morgon/dag, men vi överlevde iaf!!

2009-05-31 @ 21:31:33
URL: http://mizzzme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0