227 - Ingen utdelning

Nu är tre av 11 dagar avklarade. De två första gick riktigt bra och det var kul att jobba. Igår var det inte fullt så roligt. Vi gjorde en väldigt bra middag och det var ju kul men sen efter middagsrushen kunde jag knappt jobba. Minsta lilla ökning av tempot fick mig att tvärstanna av smärtor i bröstet, enbart på vänster sida. Tilll sist fick jag sätta mig ner vid kylrummet och vila, samtidigt som Lamin.... kollade på.

Efter en 5-10 minuters paus gick det desto bättre, så länge jag inte skyndade mig allt för mycket. Kanske hade sträckt mig, obehagligt var det i alla fall. Bara 8 dagar kvar, hang tight.

---

Han sitter vid sin flygel i hörnet av rummet. Är det en flygel? Nej, det är ett skrivbord. Vad skriver han? Anekdoter? Tyst går jag förbi längs väggen av rummet. Försöker att inte bli sedd eller hörd av mannen i hörnet. Jag fortsätter en bit till och där ligger det! Det som jag letat så länge efter. Jag tar upp föremålet och trycker det hårt mot bröstet, fortsätter tillbaka samma väg längs tegelväggen. Något är fel. Stämningen blir hotfull. Väggen ändrar långsamt färg, och blir starkt lysande av ett svart-rött rutigt mönster. Jag tittar försiktigt bort mot skrivbordet. Ett ansikte med brinnande ögon ser mig rakt in i själen. Jag ser tillbaka.

AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och där slutar den drömmen, och så slutar alla min mardrömmar. Jag har alltid undrat varför mina mardrömmar slutar med att jag skriker högt. Så högt att det ringar i mitt huvud när jag vaknar (skriker dock enbart i drömmen). Om ni har sett hur tavlan "Skriet" ser ut så får ni en bra bild om hur jag ser ut i drömmen när jag ska till att vakna. Vet inte hur många gånger jag har drömt att jag skriker för full hals i åsynen av äldre människor (alltid äldre än mig), däribland min far. Och hur läskig är honom? När jag vaknar är allt över. Det är inte läskigt på något sätt och jag somnar snabbt om, men jag vet att i drömmen så var det jävligt läskigt.

Finns också återkommande ställen jag drömmer om, dock bara en plats som återkommer i mina mardrömmar. Men det har jag nog redan berättat för några av er.


Kommentarer
Postat av: Aida

shit du borde skriva böcker av dina drömmar!

2009-05-29 @ 22:01:47
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0