Blue

Har jag skrivit spaltmetrar med hyllningar till Yoko Kanno och hennes band The Seatbelts tidigare?

Nej? Trodde väl det. Tänkte inte göra det nu heller men jag förundras av hur man kan vara så pass mångsidig som Yoko Kanno faktiskt är. Att kunna komponera musik inom så många olika genrer är helt otroligt.

Önskar jag kunde spela denna på saxofon:



Den här låten vaknar jag av varje morgon. Hur skönt som helst. Kan vara anledningen till att jag blivit så morgontrött:



Den här låten drar jag igång när jag städar eller bara känner för att gå runt här hemma och må bra. Blir pigg direkt.



Ja, jag är medveten om att alla låtarna är från Cowboy Bebop. Men så är det också en av de allra bästa anime som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0