tremendium

Idag var jag uppe på taket till friggeboden och skottade. Bara nyligen låg man på en strand där det var över 30 grader i luften.

Det blir lite kontraster.

Jobbet i sig gick ganska snabbt. Det var mycket tung snö bara. Att hälften desutom satt kvar på skyffeln efter att jag slängde iväg snön gjorde inte saken lättare. Jävla fittsnö, to be honest.

När jag skulle gå ner för stegen så hejdade jag mig. Jag såg ner mot marken och tänkte, än är jag väl inte för gammal och bestämde mig för att hoppa ner istället.

Det var weee-roligt!

Så jag hoppar en gång till.

Kanske man skulle hoppa ner från gaveln till huset istället, ännu högre tänkte jag med en fin betoning på högre. Men det roliga var över. Jag struntade i det och gick in istället.

För övrigt var det Robinson ikväll och är det enda program som jag följer (när det väl sänds). Har inga åsikter än om årets säsong, kan nog blir bra. Hoppas jag. Aftonbladet hade en kartläggning över alla de 155 tidigare deltagarna, allt från deras civilstånd till nuvarande ort och yrke. Några särskilt utvalda fick svara på frågor om deras bästa/sämsta minne. Robinsonnörd som jag var/är var detta en fröjd att läsa.

Se & Hör möter Nostalgi liksom.

Genast ville jag se om alla säsonger från tidigare. En riktigt maffigt fet DVD-box borde göra susen. Men någon sådan lär inte komma eftersom deras enda confirmed buyer skulle vara jag. En fet torrent skulle annars vara guld.

Imorgon väntar en dag av tristess, ingenting och tomhet.

På måndag har jag tre jobbärenden till i länet. När jag är klar med det, är det bara att vända in mot stan för att åter byta om till skjorta. Och därmed tar min semester slut.

Om en vecka fyller jag år. Kanske blir det en knytmiddag, kanske en ölkväll. Kanske både och. Eventuellt bara sitta på News och ha trevligt. Eller kanske tillbringa natten ensam på den berömda åsen vid Pilis och se ut över landskapet. Men å andra sidan kommer det vara mörkt och kallt så det var nog ingen vidare idé.

Huvudfrågan är nog om jag ska fira i överhuvudtaget.

---

Imorgon kommer jag skriva det sista inlägget om min vistelse i Gambia.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag röstar på knytmiddag, med öl och sällskapsspel!!

2009-03-22 @ 20:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0