full ornat

Nu är det bara sex dagar kvar till min ledighet på fyra dagar. Känns som det var längesedan jag var ledig mer än två dagar. Man glömmer lätt bort Gambia och påsken i år, då jag var ledig en hel del faktiskt. Det är nog april som ställer till det med sina många pass och långa arbetsdagar.

På jobbet verkar det vara flera som vill lämna företaget. Jag som tänkte komma tillbaka om ett år och hälsa på, fråga en tjej i kassan om Elsson har tid, och få svaret "Nej, tyvärr. Min chef har möte nu". Det hade varit roligt. Eller kanske två år, spelar ingen roll. Glöm inte att tipsa mig om vad du söker för jobb, kompis!

Idag är det kanske ca. två månader till jag jobbar min sista dag på McD. Om jag blir kvar längre än så, får jag ingen semester i sommar eftersom jag inte sökte semesterledighet. Redan då tog jag beslutet känns det som, men ändå pendlar man fram och tillbaka. Blir jag kvar kan jag dessutom inte åka på en efterlängtad utlandsresa i sommar, som har varit löst på planeringsstadiet i några år och i sommar är det verkligen sista chansen. En flytt söderut skulle på många sätt innebära en restart av mitt liv som stått och trampat sen... gymnasiet nån gång antar jag.

Jag vet flera som ska/har börja(t) plugga som oroar/oroade sig för om de kommer få några vänner. Själv är jag mer bekymrad över att jag egentligen inte har några intressen och att jag var för lat i skolan på gymnasiet. Oavsett vad jag kommer plugga så lär det inte vara en barnlek. Samtidigt vet jag att ett serviceyrke är så långt ifrån Erik Ledin man kan komma och att en studiemiljö är den sanna miljön för mig inför framtida arbetsliv.

Allt hänger på maj månad.

Då avgörs allt.

För övrigt börjar Rinn'egan lämna mitt liv, sakta men säkert. Det känns väldigt befriande. En färgläggning är inte alltid till det bättre.

nog såg hon gubbarna i terrängen?

eller?

Kommentarer
Postat av: Aida

Rinnégan? va e de

2009-04-28 @ 02:58:58
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0