little busters

Har nu stängt två kvällar i rad. Idag till kl 21 bara i och för sig, men jag tycker det räknas som en stängning. Igår blev jag mer eller mindre "tvingad" till att vara ansvarig för stängningen men det var okej. Nu har man en chef som ber om ursäkt för misstag och annat som kan uppstå, vilket gör att man faktiskt kan acceptera snedsteg.

Det gick hur som helst bra, särskilt med tanke på Victorias insatser. Hon skulle egentligen sluta när vi låste dörrarna men hon stannade kvar och bankade kassalådorna, och sjukt snabbt gick det dessutom! Jag och Jacques stämplade ut 22.15 men lämnade jobbet runt 22.35. Vet inte hur vi lyckades, men kul var det! Han har blivit en av dem som jag gillar mest på jobbet numera.

Idag har jag haft samtal med chefen om jobbet, framtid, och så vidare. Om framtid var det inte så mycket att orda om. Ett stort gult M är inget som kommer vara en del av mina framtida år. Om jag ångrar mig så är det utbildning nere i Stockholm som gäller. Vi får se, har redan skrivit spaltmetrar om att jag vill jobba med något annat eller börja plugga.

Ett oväntat besök fick jag på jobbet nu ikväll. 5 minuter innan jag låste dyker Peter upp. Han lyckades övertala mig att gå till Oleary's så det gjorde vi! Ishockey, slutet av tredje perioden var det som fanns att se på. Vi drack upp vår respektive coca-cola (28 kr!!!) och åkte sen ut hit till mig.

Nu blir det film eller kanske jag ska läsa vidare i Män som hatar kvinnor. De små valen är nog så svåra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0