Tea-House Moon

Vi tänker oss att april slutade den 24:e i år. Då var undertecknad utomordentligt duktig på att spara pengar. Hade tänkt lägga undan en hel del.

Men högre makter säger att april fortfarande slutar efter 30 dagar. Annars skulle ju inte den klatschiga ramsan om månadens dagar fungera längre. Februari är fortfarande den mobbade månaden.

Från den 25e april till idag, den 29:e (som knappt börjat) har jag lyckats bränna/spendera drygt 6200 kr. Inte nog med att TV-licensen visade sin fula nuna, El-räkningen ville också komma och jävlas. Egentligen var det utgifter som jag visste skulle komma men inte är de mer populär för det. Har dessutom köpt sommardäck, tändstift och annat tråkigt och nödvändigt till bilen. Drivaxeln var mest nödvändig. Nu känns det nästan som en helt ny bil. Smutsig och grå är den dock fortfarande.

Ska åtminstone lägga undan till nästa löning, det borde inte vara så svårt.

Nu är det bara två kvällspass kvar innan jag är ledig fyra dagar, minsann. Ja, ni läste rätt. FYRA, 4, FYYYRA, japp! Kommer nog hänga mest i Pilis, finns inget att göra ensam hemma i en trea. Jens kommer bo hos sina föräldrar en månad TILL, vilket gör att jag kommer vara uttråkad och få lustiga dygnsrytmer, men på det sistnämda kommer jag aldrig bli sämre än vissa jag känner.

På tal om hallonbåtar:

Var tog snön vägen? Här om dagen ringde det. Rösten tipsade mig om att byta till sommardäck och jag tänkte "jo, tjena att jag ska nu redan". När jag nån timme senare skulle iväg med bilen så var all snö borta! Jag frågade en arbetskamrat som förklarade att det var länge sen det blev snöfritt från vägarna. "Jaha" blev mitt träaktiga svar. Ibland hänger jag inte med i förändringar.

Nu ska jag sova 4-5 timmar innan det är dags för att tvätta, städa, samt ett besök till Brunflo som ska hinnas med också.

Take care! (The corrupted rogues in the wilderness ahead are not to be trifled with)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0