sleep0rz

Man undrar ju om jag och min mobiltelefon inlett någonting. En intim relation.

Idag försov jag mig så otroligt grovt. Vaknade 13.15. Skulle börja jobba 14.00. Snabb frukost och sen var det bara att gå till bussen.

Jag hann.

Det luriga är att jag ofta har min telefon i handen när jag vaknar. Ibland ligger den fint bredvid kudden. Ibland lämnar den sin batterilucka på mig. Nu behöver jag inte längre sträcka ut armen mot mitt bord för att hitta min telefon, det är bara att leta runt i sängen. Någonstans är den.

Jag antar att jag får tag på den i sömnen, eller att när jag ställer fram den på morgonen så hinner jag somna innan jag lägger tillbaka den. Att somna om direkt är en av mina gudomliga talanger. Kanske det är dags att återinviga min väckarklocka eller placera telefonen längre bort i rummet.

En annan åtgärd är att sluta ställa klockan tidigt, och succesivt flytta fram med en timme (min snooze är inte 5 minuter mellan varje ringning, utan en timme). Man blir bara tröttare.

Jag får helt enkelt inse att det är bättre att sova en gång per dygn, istället för 5 gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0