nascentes morimur

Nu är äntligen min 47-timmars vecka över!

Det har egentligen inte varit så jobbigt, bara nu i helgen.

Hur blir man bakis utan att ha druckit alkohol? För lite sömn? Dålig dygnsrytm? Dålig karma?

Kan säkert vara alla tre. Att jag dessutom började må "allmänt sämre" i lördags gjorde inte saken bättre. Börjar bli rutin med illamående och mer därtill när jag börjar jobba förmiddag. När Erik sade "Idag är vi en man kort, jag har ringt alla min ingen kan komma in" så dog min förhoppning om att få åka hem tidigare. Mellanskiftet var däremot kul! Hann göra nästan allt jag ville innan en lång zombie-Jon kliver in på arenan.

Imorse var det bedrövligt. 9-18 skulle jag jobba. Försökte ringa Elsson på morgonen för att se om han kunde ta mitt skift men han svarade inte. Har dessutom hört att han inte mår så bra för tillfälligt så han slapp nog gärna. Sara var snabb med att öppna så att jag tillbringade 15 minuter hängandes över toaletten verkade inte besvära henne. Inte nog med illamående, kände mig även febrig och fick en allt mer intensiv huvudvärk.

Att vi sedan hade varken glass, milkshake, eller läsk var bara triviala problem. Vi plussade alla timmar och till sist fick jag äntligen åka hem.

Nu vill jag att det ska bli första maj. Kommer vara ledig den helgen. Min kära mor fyller år, så åker nog ut till Pilis. Ett eventuellt besök till Nälden för dansgala kanske hinns med också.

---

there is no spoon

Kommentarer
Postat av: Aida

Men ingen får berätta!Du la ju skeden i min väska! There is a spoon!

2009-04-21 @ 23:11:00
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0