ice ice baby

Jag borde inte ha kollat resultatet från matchen.

Jävla text-TV!

Jag såg första och andra perioden och HV71 slaktade Färjestad. 2-0 till HV stod det när jag satte mig vid datorn och lämnade TVn på med mycket låg volym. HV kommer ändå att vinna matchen.

Glömmer bort TVn, gör annat istället. Går en runda i lägenheten, håret reser sig i nacken.

Jag hör röster!

Nej, det var bara den bortglömda TVn. Eftersnack från matchen, en massa strunt.

Kollar text-tv.

Färjestad vände 2-0 till 2-3 och vann tydligen matchen på övertid/förlängning.

Är fan inte sant

En vinst till på onsdag och Färjestad har guldet.

---

Är egentligen inte ett dugg intresserad av sport längre och hejar aldrig på något lag i någon sport.

Men det är skillnad med Färjestad. Ett lag som inte lämnar mig oberörd. Nästan ett hat.

Året är strax innan det andra millenniet. Färjestad dyker upp från ingenstans och tar SM-guld. Veka människor med svaga själar byter favoritlag, glömmer bort var deras lojalitet står.

(Lite som Manchester United i fotboll.)

När jag såg på TV så vann alltid Djurgården mot Färjestad. Antingen var jag mäktig eller så hade jag timing. Jag hoppas på det första. FBK var chanslös när Erik såg på. När jag inte kunde kolla eller glömde bort så vann alltid Färjestad.

7-8 år senare händer det igen. HV71 kan omöjligt slarva bort segern. FBK hade inte en chans i de två första perioderna.

Slutsats:

"Yes! Nu har den där killen i Jämtland lämnat sitt vardagsrum. Snabbt, Janne! Ta fram geväret och skjut skallen av deras målvakt!".

På onsdag (imorgon) kommer Färjestad vinna eftersom att jag är på jobbet.

Säkrare odds finns inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0