Höstforum -08

Var ett tag sen sist. Har varit fyra dagar i Vemdalen på Höstforum. Det är en dansgala (eller nåt) där man dansar, dricker, umgås och har skoj!

Så i torsdags var det dags åter igen. Var där i våras och det kändes jäkligt kul att åter igen vara på plats. Det som från början var tänkt att vara Martin, jag, Johanna, Elsson, V och Anders H blev istället Martin, jag, Elsson, V, Anders H, Tor, Jens, Peter, och Christoffer. Kort och gott ett härligt gäng som jag tyvärr träffar för sällan, (utöver Jens så klart). Att få tillbringa tid utanför jobbet med dessa är quality time. Om vi halverar gänget så var senaste gången en onsdag på News, vilket var alldeles för länge sen.

Efter tre stängningar med V så var det bara att packa när man kom hem. Som alltid tog jag med för mycket kläder men allt gick ner i samma väska. På torsdagen samlades en del av oss på Willys och ÖoB för att handla en massa mat och snacks. Var kul att återse Anders som jag av geografiska skäl träffar sällan. Det flöt på bra, Martin hade en lång lista som betades av succesivt. Jag fick förtroendet att hämta lite småsaker och Anders följde med. Vi hittade bara gigantiska förpackningar, 3 kg krossade tomater, 380 klasar bananer i en påse, you name it. Kundvagnen såg idealisk ut för en person som handlar mat till en släktmiddag. Nåja, efter det var det bara att fördela packning och ta sig iväg, dock hade jag naturligtvis glömt ett par skor och Jens hade glömt sin ölhjälm som han brukar klappa och kalla för "My precious"...

I Peters bil körde Peter och hans enda passagerare var jag. Vi åt munkar, lyssnade på "Blå Brigader", och snackade förmodligen en massa strunt. Kul var det i alla fall. Vi ringde Jens (som körde andra bilen) emellanåt och samtalen fick mig att påminnas om "Smokey and the Bandit". Väl framme i Vemdalen visade det sig att stugan ligger mitt emot stugan vi hade i våras. De var nära på identiska. Något mindre var den som vi hade nu, plus en värdelös Dusch-kamin som gick bersärkagång på den som duschade... våldsamt. Tur att det finns en bastu att glädjas åt istället. Det var bara att byta om, sprätta en öl och börja basta. Efter bastuäventyren var det bara att göra sig iordning inför kvällen. Förfesta och ha trevligt.
   Själv tog jag det ganska lugnt första kvällen. Erik och alkohol på en torsdag i Vemdalen har gått snett tidigare och det ville jag inte upprepa. Denna gång tog jag mig faktiskt till dansgolven! Var ganska lite folk i början nere på området, men det matades på allt eftersom. Hittade först inte styrdansgolvet, de hade tydligen byggt om. Det nya dansgolvet var både större och finare. Efter att ha lyssnat på några dansbandslåtar var det bara att bjuda upp. Och som man dansade! Gick inte en låt nästan utan att jag dansade. Och om jag inte dansade så var det för att hålla sällskap med Anders som blev min kompanjon bland mängden som väntar på att få dansa. X antal timmar senare gick man till stugan och pratade med de som fortfarande var vaken.

Fredagen blev desto roligare. Fler personer intog stugan och vi kunde börja dricka tidigare på dagen. För min del blev det mest en massa vitt vin, som inte blev godare för nästa glas... tyvärr. Efter att jag tagit en tupplur på en timme.. tydligen... och ett besök på toaletten (få inga idéer här) så dyker Victoria upp. Elsson också påstår han men jag träffade honom lite senare om jag minns rätt (not). Hur det än var med den saken så var det kul att fortsätta dricka och förfesta. Blandade till en Cuba Libre i en rödbetsburk (ja, den var tom) och ett snitsigt lock följde med. Om jag skulle bli less på den så är det bara att dra åt locket och ställa den i kylen ett tag. Ibland tänker jag verkligen till! Den egentliga anledningen var att det fanns inga stora glas. Man tager vad man haver.
   Sedan var det dags att inta dansområdet igen. Denna afton bestod enbart av foxtrot med en massa snurrar. Blev lite snurrig mellan varven, hoho! Började känna att jag blev allt vassare på foxtrot, kan dock inte bugg, men en blond tjej var vänlig nog att lära mig det mest grundläggande (och ytterligare snurrar) under fyra låtar. Det var kul! Snygg var hon också! Men det hör inte dit... eller?

Så var det lördag igen. Det roligaste dygnet på hela turen. Finns så otroligt mycket att skriva om och så lite ork från undertecknad. Det får bli en betydligt nedbantad version istället.
   Allt började som vanligt; frukost, alkohol, bastu, balkongen, bastu, balkongen, bastu o.s.v. Sen meddelar Martin att Madde och hennes kompisar kommer om några timmar. Var jättekul att höra! Madde är alltid kul att få träffa. Till slut lunkar Madde och Co in. Det som från början är vardagligt snack utvecklas till en av de bästa förfesterna jag varit med om. Alla dansar, sjunger, det spelas poker, testosteron-grabbarna bryter arm, det var ett rejält drag i den lilla stugan i fjällen! När det till sist börjar avta något beger vi oss ner för den sista och avslutande kvällen i den lilla orten. Det var också den första kvällen som jag mest var på discogolvet. Hade lite tråkigt först, tappade bort de andra i vimlet. Till slut hittar Madde mig och Tor hakar så småningom på. Vi går mellan discogolv och schlagergolv (som spelade det mesta utom schager) och shakar loss. Riktigt roligt (och varmt)! Senare under kvällen är vi fler som dansar. Jag och Peter visar våra "stampa med leroy - moves", vi måste ha sett fula ut (http://www.youtube.com/watch?v=3LmmCYxe5k0). Jag fick åtminstone beröm för min "tvätta tvätten" dans! Tyvärr hade jag glömt hur man dansade "tjernobyl-barn". Finalen på dansgolvet bestod av två låtar av Robbie Williams, har aldrig varit med om ett sådant drag i Sverige. Alla sjöng med, skrek för fulla halsar, och dansade. På stora skärmen ser vi en livekonsert med artisten. Det var nästan som att man var på plats och lyssnade, (inte minst gjorde detta intryck på Anders och Martin som stapplade hemåt skrålandes en av låtarna. Hur de tog sig upp efter att ha ramlat vet jag inte hur det gick till. Kanske en ängel kom och drog upp dem, vad vet jag).
   När jag kom in i stugan hör jag hur någon snarkar från övervåningen. Naturligtvis hade Christoffer däckat i min säng. Efter ett tag var vi några som såg på honom men ingen hade hjärta att väcka honom. Peter gjorde dock ett helhjärtat försök genom att slänga sig över honom och ropa "Christoffer!! Vakna!! Erik vill ha tillbaka sin säng" men det enda svar han fick var "Anders...". Peter replikerar: "Tänk inte på Anders, tänk på mig!" Christoffer rör inte en min, vänder lite på huvudet och utbrister "Åh! Anders.." Det var bland det roligaste som hände på hela helgen! Jag lät Christoffer få ligga där han låg och lade mig bredvid. Han låg ändå så långt in mot väggen.

Sista dagen var det bara att plocka bort alla snusdosor, tomflaskor, burkar, kapsyler, och annat. Blev en hel del snacks och mat över. Fick bland annat med mig 3 kg spaghetti, ketchup och lite bröd med mig hem. Eftersom jag var för lat för att gå två vändor mellan mitt hem och bilen så lägger jag upp plastpåsen med mat och lite annat på min väska som man kan dra framåt. Så klart for påsen av (stupid vägbula!) och chiliketchupen i glasflaska (som låg överst) går sönder. Det rinner ner ketchup i påsen och ut över mig. Mina händer blodas ner (såg nog mer dramatiskt ut än vad det var p.g.a. ketcupen, ehemm..) och naturligtvis får jag för mig att slicka mig om pekfingret. Fastnar genast glas runt om i munnen som jag fick dra ut. Finns inte så mycket att säga egentligen om saken. Otur och trötthet kan ställa till det för en. Stackars handfat i badrummet!

Det var verkligen en rolig helg, hoppas en del av oss, om inte alla tar sig till Vårforum 2009. Vi får se. Nu är det mest jobb inplanerat framöver. Imorgon är det min enda lediga dag den här veckan. Det blir fika hos Lamin med några andra och sen hämta Nordlund som jag inte umgåtts med på länge. Det blir kul!

PS. Martin. Det var jätteskoj att jobba med dig igår och idag. Idag kände jag verkligen hur bra vänner vi är! Vart du eller jag än tar vägen så hoppas jag att vi håller kontakten. Det har varit ett mycket roligt år som vi har gått igenom tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Martin

Naw!! Klart vi alltid kommer vara vänner! Och kanon bra jobbat måste jag säga!

2008-11-13 @ 17:06:01
URL: http://drymartini86.blogg.se/
Postat av: Aida

ååååh jag vill verkligen verkligen följa med i år om ni ska dit det låter asss skojj!!!!please please jag vill oxååååååå

2009-03-01 @ 08:13:38
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0