hougyoku

Då var man 21 år fyllda. Känns faktiskt ganska bra. Passade på att i god tid ta ledigt den här helgen och det var nog den bästa korta ledigheten jag haft på länge.
 
Att få sova ut igår var dock inte på tal. Tyvärr. Jag ville sova. Att högskoleprovet började 8.30 gynnade inte min sömn direkt om man säger så.

Trots det, var det ganska kul. Kändes skönt att vara tillbaka i stuidemiljö. Det senaste provet jag skrev var nationella prov i Matte C tror jag och det är ca. 2 år sedan. Normalt brukar jag tycka att tiden går snabbt men det känns som att det är 3-4 år sen jag gick på gymnasiet.

Tyvärr var det rast mellan varje prov, vilket resulterade i att effektiv provtid var strax över fyra timmar och rasterna bestod av 3 timmar. Helt otroligt.

Provet gick bra tror jag. Facit finns på text-tv och internet men vem orkar rätta 122 uppgifter? Jag väntar hellre 30 dagar tills ett fint guldkuvert kommer på posten med beskedet att jag fick alla rätt och 100 miljoner insatt på mitt konto, yeah!

Efter provet körde vi runt i stan och hem till Pilis som hastigast i olika alkohol- och singstar-ärenden.

Ett antal timmar senare efter att ha genomlidit dålig TV så dyker alla andra (utom en) upp i minlägenhet för att påbörja firandet/festen. Då började det roliga.

Det var kortspel, rökning, samtal, ombyten, sång och en del annat. Kul var det i alla fall! En kokosdrink i en ballong var på sätt och vis den bästa presenten. Var inte alltför förtjust i hur den smakade men det var en kul grej som jag kommer minnas!

Karaoken gick hyffsat. Åtminstone innan kl 23. Innan kunde jag hålla ganska jämna steg mot Oliver på ABBA-låtar men jag vann aldrig (500-1000 poäng ifrån kändes nästan som en vinst). När vi bytte till att sjunga låtar av Queen blev jag slaktad. "Uselt!" dök upp hela tiden för mig. Jag försökte skylla på micen men efter att vi hade bytt mic så framstog "Uselt!" som ett irriterande faktum. Jag var nog ingen höjdare på rock helt enkelt. Lite senare när jag satt på mitt rum och hörde några andra skråla för full hals på Singstar så var jag nog kanske inte så dålig. Trots allt.

Tiden gick snabbt. Hann egentligen bara prata med Sunniva och Oliver, men bara det var nog så trevligt!

Sen plingade det på dörren. Jag gick och öppnade.

Det var sommartid som hälsade på. Hon uppmanade oss att ställa fram klockorna så det gjorde vi och vips var klockan 03. Någon halvtimme senare (tror jag) skulle alla hem. Min bror som var nykter körde ena bilen. Jag gick ut för att säga adjö till alla när jag ser att det är Javier som kör den andra bilen. Jag varnade Oliver om att föraren hade druckit men jag visste inte hur mycket.

Hur som helst åkte dem iväg. Jag gick in i lägenheten, stängde, låste, och blundade. Försökte tänka igenom kvällen och om hur mycket Javier hade druckit. Svaret var självklart och idag ångrar jag att jag inte stoppade honom. Det var ju inte bara honom utan fyra till i bilen. Det hade kunnat gå mycket illa men som tur var kom alla hem oskadda. Bilen blev inte lika oskadd senare under natten (och idag) men det är en annan historia som inte kommer skrivas ner av mig.

Två brustabletter bakis (som jag fick från Erik på jobbet) senare var det dags för sömn. Inte för att tabletterna var nödvändiga med tanke på mitt låga alkoholintag men ville så klart använda min present.

Idag kom föräldrarna på besök. Vi fikade och pratade om allt möjligt. Sen dök Jens familj upp en stund. Kändes bra att inte vara slö och illamående dagen efter.

Imorgon måste jag upp tidigt igen, typ kl 06.30.

(inget att göra åt, ta mej fan!)

---

Finns för övrigt 140+ bilder från gårdagen. Sunniva var den som trivdes bäst framför kameran. Kan skicka bilder till er som vill ha imorgon kväll, eller senast tisdag.

Kommentarer
Postat av: sunniva

va? hahahaha.



VA?

2009-03-30 @ 12:23:22
URL: http://sunniva.blogg.se/
Postat av: Nordlund

Skicka bilder! :D

2009-03-30 @ 15:56:08
Postat av: Lotta

Grattis i efterskott =) Började titta på Formel 1 för fem år sen med pappa och sen var jag fast. Vi får väl hoppas att han lyckas snart då det är riktigt spännande i år =)

2009-03-31 @ 10:51:02
URL: http://brunkulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0