Shinra Tensei

Igår 13.30.

Anländer till Östersund och blir glatt överraskad över hur mycket snö som har töat bort. Det gav mig lite vårkänslor även om det är ett tag kvar.

James plockar upp mig med min bil och kör mig till infektionskliniken. Jag hade lyckats dra på mig en feber stax innan jag åkte hem till Sverige och de tyckte det var nödvändigt att ta prover för att säkerställa att jag (förhoppningsvis) inte har malaria. Tyvärr fick de in ett annat jour-fall samtidigt vilket gjorde att en läkare fick gå mellan två patienter.

Jag säger åt Jens att åka hem. Pappa visar sig vara på stan så han kommer och hälsar på. Kul att se honom igen. Medan jag väntar väldigt länge på läkaren, sitter vi och skrattar rejält.

"Länsstyrelsen utfärdar länstillstånden"
"I'll do the talking Victor"
"Don't ever tell me where you found him"

Kul att kunna skratta åt filmreferenser med en 50-plussare.

Jag bjuder senare på kaffe och vi köper en kanellängd.

På kvällen ser jag och Jens på Annie Hall och är mycket väl bland de bästa filmer som jag sett. Helt otroligt underhållande, smart, och underbar. Det vimlar av olika referenser och sköna citat.

---

Idag har jag fikat på Pause. Det var trevligt. Riktigt kul att få träffa en mycket god vän igen. Vi snackade om en hel del och jag minns inte ett jota. När alla ätit och druckit klart undrar Jens vad klockan är och Aida tar upp ett block och börjar rita, så faller mina funderingar tillbaka till det jag funderat på två dagar tidigare. Hur många skulle dö om man sprängde hela Arlanda? Hur skulle jag gå tillväga? Hur skulle det påverka Sverige och alla anländande flygningar?

Ett barns funderingar. Inget jag borde tänka på men likväl gör jag det.

Ikväll blev det en sen middag. Peter jobbade kväll så vi väntade på honom och bjöd på chili con carne. Det var riktigt gott som vanligt. Sen blev det kultrullen Ghostbusters men är lite less på den nu.

---

Och äntligen finns det ett spikat datum för en resa till IKEA och Biltema (behöver fixa en sak på bilen). 29 mars.

4 dagar kvar av semestern. Hela helgen ligger i dunkel, har inget planerat. Träffar gärna någon. Allra helst Anders och Anders, men en bor numera i en annan stad och den andre har fullt upp med jobb.

Schemat kan ta sig någonstans.

Kommentarer
Postat av: Aida

hallå vi kan gå ut på lördag, sunniva och victoria ska kanske ut och dom frågade mig om jag ville med. Om jag hittar pengar nånstans...

2009-03-19 @ 04:21:40
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Aida

Fan vad nice det låter, asså gambia. Som vanligt tycker jag att du skriver underhållande, fortsätt med det! Annars har jag ju inget intressant att läsa. Kram

2009-03-19 @ 04:41:54
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0