invalidfrysa

I helgen var jag i den glada staden Göteborg på utrikespolitiskt konvent. Tänkte inte skriva så mycket om det. Det var både kul och väldigt intressant. Många intressanta föreläsningar som fick mig att "öppna ögonen" inför framtiden. Under dagarna i Göteborg har jag träffat (utöver kamrater från Jönköping) Anders, Martin, Sandra och inte minst Karin som snällt erbjöd sovplats uppe i Lysekil i fredags kväll. Av ren spontanitet åkte jag dit men å andra sidan skulle det vara dyrt att ta taxi till gymnasieskolan där jag egentligen skulle sova. Kul att se gamla barndomsvänner dessutom. Måste prioritera sånt när man får möjlighet.

Göteborg är en fin stad. Orienterade mig både med spårvagn och till fots på lördag, förmiddag. Solen sken, snön töade, och himlen var blå. Jag tog fram en sladd till min telefon så jag kunde gå runt och lyssna på musik. Riktigt härlig promenad till frukosten! Väl på konventet fick vi frukost och fortsatte med dagens agenda. Kl 16 var konventet över mer eller mindre så jag åkte åter igen till Brunnsparken där jag i väntan på Anders passade på att köpa en kaffe på McDonalds och kolla bokrean.

Anders dök upp till sist. Han var sig lik. Tur är väl det. Hade varit svårt att hitta varandra annars. Vi åkte spårvagn till Martin och Sandra som bor i en del av Göteborg som saknar namn. Vi åt hamburgare och tog varsin öl i väntan på att gästerna som skulle träda in i lägenheten för att med oss fira Martins 24-års dag. Grattis igen Martin! Vi spelade Singstar och jag satt och skrattade en del med Anders. Jag fick även sitta jämte en amatörtrollkarl som Martin känner och jag blev verkligen lurad. Eller kanske inte lurad men nog tappade jag hakan åtskilliga gånger. Alla hans trick involverade en kortlek.

Efter ett antal timmars firande åkte vi ner på stan för att gå på nattklubben "Trädgården" eller nåt liknande. "Trägårr'n" uttalar jag det. Först blev jag besviken. Enormt stort dansgolv men dålig musik. I sinom tid hittade vi ett mycket mindre dansgolv men med riktigt bra musik. Här blev vi kvar till 03.30 ungefär.
Dagen efter var jag riktigt seg men jag överlevde. Jag de sista 3/4 av Vasaloppet och åt en frukost som Sandra bjöd på. Det tog mig några timmar att piggna till. När det verkligen släppte satt jag på Pizza Hut på Nordstan och åt en spaghetti. 45 minuter senare gick bussen till Jönköping.

Väl i Jönköping har jag mest pluggat och gått på föreläsningar. Nu är dock alla över och nu återstår bara tentaplugg. Hemtenta den 17:e (ska vara klar 31:a) och en skrivtenta på fem timmar den 24:e. Samma datum som jag åker till Pilis. Drömde inatt att jag var i Östersund och gick in på Facebook. Där såg jag att en f.d. klasskamrat skrev att han skulle till Östersund och jag skrev "Välkommen hit du också! Kul att vi är här samtidigt." men jag vaknade och mina ögon visade mig sanningen.

Men nu är det bara två veckor kvar till hemresan och paradoxalt nog önskar jag att det är lite längre kvar då jag inte ligger särskilt bra till i ekonomikursen. Kursen i statsvetenskap känns desto bättre däremot.

Let the evil and sinister tentaplugg begin!


Här glider jag på avenyn och spanar in kollarna
sen springer jag på Ally´s och krökar med stollarna.
Torsken har byxor på - torsken är blyg den
Damerna likaså - skål för den dygden!
Skål för den staden - Skål Göteborg!
Där kan man vandra ostört på både gator och torg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0