cylinderhatt

Cylinderhatt, cylinderhatt, säg minns Du forna dagar
Där societeten syntes, syntes Du i all Din glans.
Magnater och bankirer med cigarr och istermagar.
Bar upp Dig som en stolt symbol för makt och storfinans.

Förr satt du på en dignitär nu sitter du på sotare Pär.
Då fick du endast bäras av en rik och mäktig man.
Nog är det väl beklagligt att det modet försvann.

Cylinderhatt, cylinderhatt, var är revolutionen?
Envar skulle bli lika, nu skulle allt bli fritt.
Cylinderhatt farväl: sa brukspatronen och baronen
Och köpte sig kostymer av demokratiskt snitt.

Och alla miljonärer ser ut som proletärer.
"Adjö adjö cylinderhatt, nu är jag folkets man"
Men visst är det beklagligt att det modet försvann?


Efter föreläsningen idag så gick jag till Juneporten (nej, det är inte Jönköpings pärleporten) och köpte ett busskort. Värdekort för 200 kronor. Jag kände dock för att ta en promenad hem och påbörjade därmed att gå hem längs Vättern. Nu har jag lagt över fler låtar till min mobiltelefon, vilket gör de längre promenaderna till en oas i vardagen. Ska försöka undvika att åka buss så mycket som möjligt.

Nu behöver jag bara komma igång med att plugga mer och tidigare så ska nog hösten bli en ganska fridfull tillvaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0