Siddharta

Ikväll tog jag med mig mina böcker till Micke och pluggade hos honom istället. Hann precis in på Systembolaget innan stängning. Nu kan man fråga sig hur det kommer att gå med att kombinera plugg med alkohol. Adam kritiserade min idé direkt men Micke var övertygad.

På väg till Micke blottade sig en alkohollist och började urinera mitt på gatan.

Det var kuriosa. Till saken --->

Väl hos Micke ställde jag in mina öl i hans kylskåp och tog istället fram kollegieblock, samt två buntar med papper och började att plugga. Vi löste en hel del uppgifter innan vi övergav det hela och öppnade en öl var. Vi var först inne på att höra av oss till andra personer för att ta reda på ifall det var någon förfest eller utgång planerad men vi övergav snabbt den idén. Det var skönt att bara vara två personer som sitter och tar det lugnt. På TVn avverkades Roasting, NHL-match, och någon film.

Vi lade knappt märke till TVn. Istället började vi diskutera politik och filosofi. Micke pratade om döden, livet och cynism. Jag pratade om själavandring, nirvana, och individen. Tror vi båda fick fram många poänger i vår konversation. Kan dock erkänna att det var lättare att diskutera dessa ämnen ju fler öl som dracks upp. Micke upphör aldrig att förvåna mig. Han tycks veta åtminstone lite grann om allting. Med Micke kan man prata om vad som helst.

"Det är precis som i Varda där ainur och valar kunde bestämma själv när de ville avsluta sina liv" sade jag, och glömde helt bort att det jag sade nog inte är lätt att förstå.
"Jo, jag förstår vad du menar, fast......" svarade Micke, och därmed fortsatte vi diskutera.

Utöver filosofi hann vi även med en hel del annat. Bland annat visade Micke världens sämsta trailer, eller snarare en trailer till (vad som förmodligen kommer att bli) världens sämsta film. Jag har inte haft så ont i magen på grund av skrattattacker på riktigt länge. Vi läste även serier om Gustaf, utan Gustaf på internet. Katten Gustaf är alltså bortklippt vilket kan göra det hysteriskt roligt många gånger.

Kvällen avslutades på McDonalds. (Det blev en BigMac med Pommes och Cola Light + en QP + en Cheeseburgare för er som undrar.) När jag bara hade några centiliter kvar av min läsk så säger Micke;

"Fan! Jag måste hem och tvätta handen."
"Handen? Inte händerna?"
"Nej, den vänstra."
"Vadå då?"
"Jag råkade ta i toj."
"Vart?"
"Under bordet."

Med det sagt var det bara att runda av.

"Köp handsprit" är det sista jag säger till Micke innan jag sätter in hörlurar i öronen och börjar min vandring hemåt. I helgen finns det bara utrymme för studier. Ikväll har jag haft mitt roliga. Nu återstår det nyttiga och mindre roliga. Å andra sidan börjar makroekonomin att bli desto mer intressant nu när jag förstår mer. Trodde aldrig jag skulle framhålla att ekonomi är intressant.

Nu är det hög tid för mig att sova. Ska försöka undvika MSN, Skype och annat åter igen. Förhoppningsvis med bättre resultat denna gång.

k10x thx bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0