"...blushes. Or needs to"

Skulle egentligen skrivit i fredags men det hanns aldrig med. 08.00 befann jag mig i en stor luftig sal och skrev tenta i  macroeconomic principles. Det gick sådär. Skulle ha lagt ned mer tid per dygn. De sista dagarna innan provet satt jag hela dagarna på skolan och det fungerade mycket bättre. Ska fortsätta i den banan framöver också.

Efter tentan handlade jag och tog bussen hem. Tänkte först skriva några rader på bloggen men istället satte jag mig och försökte skriva på hemtentan från den andra kursen. Min hjärna var helt slut och efter några taffliga försök till text stängde jag av datorn och åkte in till systemet istället. Mötte upp med klasskamrater och ville tänka på allt annat än politiska idéer. Förfesten hos Carl var riktigt trevlig. Vi var fyra svenskar och en amerikan till en början men fick sedan utökning av några tyskar.

Resten av kvällen önskar jag att jag aldrig upplevt. Det första jag gjorde idag var att kontakta två personer och be om ursäkt samt radera ett inlägg från min blogg. Trodde jag var förbi sådana här saker men det är jag tydligen inte. Idag skulle jag egentligen fortsätta skriva på hemtentan men det har inte alls gått bra. Kunde inte alls släppa gårdagen och mådde riktigt dåligt en period under sena eftermiddagen.

Efter ett långt telefonsamtal under kvällen kom jag på bättre tankar. Jag fick frågan om varför jag alltid är så hård mot mig själv. Jag visste inte ens att jag är det. Ibland är det verkligen inte jag som känner mig själv bäst. Efter den insikten så ska jag nu försöka glömma det som hänt och försöka blicka framåt. Imorgon måste jag verkligen lägga ner tid och entusiasm på hemtentan. Det är inget jag ser fram emot på något sätt men när den är inlämnad så är jag ledig i 2-3 dagar.

Ser fram emot den kommande veckan. Storstädning och kursstarter.

Nya tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0