Byt nu ton

Mitt internet har inte fungerat på ett antal dagar i det tillstånd det förväntas. Egentligen gjorde det inte alltför mycket då jag utan större handvändning kunde läsa kurslitteratur istället. Det oroväckande är att det är för lätt just nu i skolan. Åtminstone den här veckan ut. Mycket p.g.a. att vi läser ekonomikursen med en annan skock studenter som inte har läst makroekonomi innan vilket medför en hel del repititioner...

...som i sin tur gav upphov till en tripp till Göteborg (Sveriges framsida enligt Måsen). Jag passade på att hälsa på Måsen, Martin & Sandra, och Anders. Det var en trevlig och avkopplande avstickare från Jönköping. I fredags blev jag hämtad på centralstationen av Måsen/Niklas. Vi åkte ut till Lindome som ligger en liten bit söder om staden. Väl där spelade vi lite på datorn men mest på xbox360. Vi spelade Guitar Hero, Rock Band och Borderlands där vi spelade i co-op. Roligt spel! Kontinuerligt drack vi 33 cl Norrlands Guld som han fått tag på billigt och eftersom jag blev bjuden var det bara att tacka och ta emot. Vid midnatt såg vi Pixars nyaste film "Up" som inte alls var bra. Usch. Niklas somnade dessutom redan efter 15-20 minuter tror jag. Dagen efter tog jag pendeltåget till centralstationen där...

...Martin mötte upp med mig och drack en kaffe. Vi pratade lite om gamla tider innan vi begav oss ut på stan. Det var en härlig lördag med en massa aktiviteter på stan som exempelvis en parad med blondiner med kort-korta kjolar, ehm.. Efter en runda på stan åkte vi spårvagn (kul för mig som inte åkt sen 1999 sist tror jag) ut till <insert Martins hood-namn> där vi gick uppför en backe till Martin och Sandras lägenhet. Var fint läge på den lägenheten tycker jag. Jag och Martin spelade lite Heroes of Might and Magic III och pratade en hel del om McDonald's. Senare dök Sandra upp och till sist även Anders. Nu var vi alla samlade. Vi åt en mycket god middag följt av glass som efterätt! Efter den smakupplevelsen spelade vi "Gäster med Gester" där man ska göra charader. Ber åter igen om ursäkt Anders för min prestationsnivå den kvällen. Har aldrig varit min grej misstänker jag men jag hade som tur var roligt ändå.
Senare på kvällen åkte vi in till Ullevi nånstans där vi såg Final Destination på 3D-bio vilket var en spännande upplevelse. Hade bara sett en dokumentär tidigare i 3D när jag var i Japan. Nu fick jag äntligen se en spelfilm. Filmen som sådan var inte jättebra men upplevelsen blev bättre av alla 3D-effekter. Efteråt skildes vi åt då Anders skulle ta en annan spårvagn. Vi andra åkte hem till Martin & Sandra. Dagen efter spelade jag och Martin lite datorspel återigen. På sena eftermiddagen åkte jag spårvagn ner till centralen men Polisen hade stängt av linjetrafiken nere i centrum så jag fick gå en bra bit. Nere på centralen väntade...

...Karin på mig. Vi tog en fika på Espresso House (?) och hann egentligen inte umgås särskilt mycket innan hennes buss skulle transportera henne norrut. Kul så länge det varar dock. Efteråt satt jag och lyssnade på musik i väntan på min buss som skulle komma två timmar senare. Det var dock ingen lugn tillställning. Ungdomar skrek "Hata, Hata, Hata AIK" och blev jagad av Polisen med batonger och sköldar i högsta hugg. Det var kul att iaktta även om stämningen blev hotfull ibland. Märktes att göteborgarna var mer van än jag vad gäller sådana saker. Efter ett tag fick Polisen tag på alla uppblåsta testosteronfjantar och lugnet lade sig över Nils Ericsson centralen åter igen. På bussen passade jag på att ringa upp...

...Peter som jag inte hade pratat med på länge. Pratade också med några andra vilket gjorde att min efterlängtade sömn sköts upp till min säng hemma i Jönköping. Var skönt att se staden breda ut sig i mörkret när vi åkte genom höjderna i Mariebo. Första gången som jag kände att jag var hemma i denna stad. Jönköping är inte så tokigt trots en helg i Göteborg. Hemma består just nu av 75 % Pilis och 25 % Jönköping. Östersund har jag dock aldrig uppfattat som hemma.

Igår drack vi några öl med anledning av att Christoph fyllde 21 år. Vi var ca. 10 personer som satt runt ett långbord i Mickes studentkök. Kvällen bjöds på många skratt men redan kl 22.30 gick jag hem då jag var trött och behövde sova ut. Efter 12 timmars sömn gick jag upp för att diska och dricka kaffe med Staffan. Vi pratar alltid om olika ämnen, dagens ämne var demens. Efteråt slog jag mig ner i min stol vid datorn och skrev ett blogginlägg.

Ett inlägg som nu är färdigskrivet.

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Haha! Nä jag har heller aldrig uppfattat Östersund riktigt som hemma även fast jag nu bott i den här staden mer än 3 månader :P

2009-11-05 @ 12:47:23
URL: http://absoluteledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0