was machst du Franz?

Idag tog vi äntligen oss till fjällen för att åka slalom. Jag och Peter har pratat om det länge. För en gångs skull var jag nöjd med min f.d. chefs schemaläggning. Två dagar ledigt i rad efter min beviljade ledighet. Lyx.

Klev upp runt sju, slängde ihop allt jag behövde på fem - tio minuter och sen var vi iväg. Det började klarna och jag tog så klart med min kamera. Tyvärr dog den direkt i bilen när jag skulle ta den första bilden. Den användes nog mer än vad jag trodde i lördags. Surt eftersom vi hade kanonväder (utöver hårda vindar längst upp) men men. Får bli fina foton en annan gång.

Galle rinde mitt på dagen, vilket var oväntat. Han pratade lite om jobb i Norge och jag fick en liten känga, men den var välförtjänt. När jag kom hem skrev jag ett brev, en gemensam ansökan på max tio minuter, och nu var Galle glad igen. Tycker själv det blev bra, och hoppas att grannarna i väst håller med mig. Är egentligen inte så sugen på att lämna lägenheten och allt, kanske får hyra ut i andra hand. Blir dyrt för Jens annars. Det är mer tanken på en förändring med jobb som lockar, oavsett vad. Jag vantrivs inte på mitt jobb, stundtals trivs jag utmärkt, men jag har inte lika mycket ork i kroppen längre. Varje dag, det tär som Petter skulle beskrivit det.

I sittliften snackade vi mycket om Snowroller, olika repliker som "Akta liftstolpen Stig Helmer!!" och annat så naturligtvis såg vi den när vi kom hem. Nästan lika underhållande som alltid, trots att man sett den lika mångar gånger som antal år jag knallat runt.

Sen lämnades jag själv kvar i lägenheten och det kommer jag vara i en månad ungefär. Få fördelar med det, kommer bli lite tråkigt, inget att göra när jag är ledig och så vidare. Ska försöka använda tiden till saker som jag inte hunnit (orkat) med på sistone, se filmer jag köpt (flera är inplastade fortfarande), spela, läsa och kanske börja träna på något sätt.

Imorgon måste jag upp tidigt åter igen. Visste att jag skulle ångra mitt val av tvätttid men skönt att få bort det så snabbt som möjligt. Sen blir det en tur in till stan i några ärenden och resten ska förhoppningsvis användas till nöjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0