Dyr litteratur

Fick besök av en försäljare för några timmar sen.

Det plingade på så jag avslutade ett samtal och öppnade. Han såg lite vilsen ut. Såg inte en dag ut äldre än mig men jodå, två år äldre visade han sig vara den tönten. Han frågade om jag hade tid några minuter och jag svarade så klart "nej, jag har inget för mig". Då dök ord som tvätt, kaffe, och städa upp i tankarna. Nåja, what's done is done.

Han gick genast på "vi är gamla polare" jargongen vilket gav mig denna frågeställning. Ska jag hata honom eller ska jag gilla honom? Jag tog det första men låtsades som det andra. Han var trots allt ganska trevlig men hans falska leende gav mig sadistic thoughts.

Jag brukar ha svårt för att säga nej till försäljare. Klarar inte ens av att ignorera folk med flygblad på gatan så ofta har jag 2-3 häften med hem efter en längre runda på stan.
   Den här gången gick det lättare. Han visade ett uppslagsverk som verkade helt okej. Ganska intressant faktiskt, men jag tackade vänligt men bestämt nej.

Försöker man kränga en bok för nästan 900 spänn så får man skylla sig själv.

Tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Aida

bra gjort, en sån snubbe lurade oliver och fan vad länge han har delbetalat för dom där jävla bertmarks böckerna jävla pucko, säg inte att jag sa så då blir han ju lessen, men alltså hallåååååååå, pucko!

2009-03-06 @ 02:57:40
URL: http://aidat.blogg.se/
Postat av: Ledin

Ja, just den här nissen var från Bertmarks faktiskt. Han hade en moe i ansiktet.



Moe.



Moe.

2009-03-06 @ 11:17:44
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0