MMIX - bis millesimus, nr 9

(var så klart tvungen att kopiera listan från Victorias blogg men det har hon säkert överseende med.)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Besökte två för mig nya världsdelar och lämnade arbetsmarknaden för att börja studera på universitet.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga nyårslöften. Vilket ändå är tur då jag ändå inte skulle komma ihåg dem eller hålla dem.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän, men ett flertal bekanta i skaran "före detta klasskamrater" och dylikt samt att Ballsta fick en son.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, men det hemska är att jag inte är säker. Jag tror att alla är alive and kickin' fortfarande. Mormor fick åka till akuten på juldagen men som tur var det gick det bra.

5. Vilka länder besökte du?
Främst Gambia och Japan med mellanlandingar på Teneriffa, samt i Tyskland och Frankrike.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, men kan inte sätta ord på det.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas.
Hur kan man komma ihåg exakta datum? Kommer inte komma ihåg datum men jag kommer alltid komma ihåg särskilda händelser. Utöver utlandsresorna kommer jag alltid komma ihåg hela dygnet, dagen innan färden till Japan. Ett helt fantastiskt och fruktansvärt dygn på samma gång som inte hade något samband med den kommande dagen och som lärde mig att aldrig ta något för givet.

8. Vad var din största framgång 2009?
Kan inte påstå att jag röjt några framgångar i ordets rätta bemärkelse.

9. Största misstaget?
En del mindre misstag har jag gjort men det är inga större grejer och det mesta kan man skratta åt som när jag råkar göra illa mig själv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit sjuk många gånger det här året och det är aldrig kul men om jag minns rätt var 2008 ännu värre. I år har jag nog varit sjuk 7-8 gånger och det kan inte vara bra på något sätt. Hoppas det kommande året går i friskhetens tecken.

11. Bästa köpet?
Svår fråga att bara ge ett enda svar på.
Klädesplagg:
en kimono.
Dryck: ett glas Leffes, alternativt drinken Charlie Chaplin.
Mat: i Sverige, en dubbel QP i Jönköping. Vet inte hur det gick till men den var magiskt god.
Pryl: En notebook.

Har säkert glömt bort andra och kanske bättre saker men dessa ovanför kommer jag ihåg på rak arm.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Flygbiljetter/resekostnader.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Champagnenatten i samband med att jag slutade på McDonalds samt turerna till Forsaleden. Den otroliga eftermiddagen i en park i Jönköping under första skolveckan. Karaoke i Osaka, festivalen i Kyoto, Lamins pilimariska leende i Gambia, samt hans mors fantastiska kaffe. Det finns så många minnen från det här året som jag kan plocka fram för att le och skratta åt.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Pitbull - I know yo want me
Cidinho & Doca - Rap das armas

Black Eyed Peas - I gotta feeling

Låtar från kickoffen i Jönköping. De spelades överallt och kom att utgöra några slag temalåtar för skolstarten.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Eftersom 2008 var ett dåligt år för mig på många sätt, kanske det sämsta året under detta årtionde så var 2009 mycket bättre på alla sätt. 2006 och 2007 var riktigt bra år däremot och om 2009 var bättre vet jag inte.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Läst fler böcker och sett mer filmer. Jag önskar att jag hade umgåtts mer med vänner i Östersund under första halvåret och under andra halvåret önskar jag att jag hade börjat med en aktivitet/hobby.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Latat mig när jag var ledig från jobbet. Istället borde jag ha stängt av allt som är elektriskt och ta bilen till stan och umgås mer med de man känner och gillar.

18. De bästa nya människorna du träffade år 2009?
Klasskamrater i Jönköping, (främst Adam, Carl, Emanuel, Micke) samt faddrar som Marie-Lor, Martin och Daniel m fl.

19. Blev du kär i år?
Njet.

20. Favoritprogram på TV?
Stjärnorna på Slottet? Ett avsnitt hitills men det är nog det enda program jag sett som har ny säsong för detta år.

21. Bästa boken du läste?
Milennium-trilogin. Helt fantastiska böcker som jag ibland önskar att det var jag som skrev.

22. Största musikaliska upptäckten?
Ingen, tyvärr.

23. Något du önskade dig och fick?
En termos!

24. Något du önskade dig men inte fick?
Högsta vinsten på en trisslott.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Var hemma i lägenheten i Torvalla, Östersund och städade och gjorde iordning inför en fest på kvällen. Det var en lyckad dag tycker jag. Brukar sällan fira födelsedagen annars.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, massor. Det finns inget tak för glädje.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Stil? Stillöst? Finns det nåt som heter så?

28. Vad fick dig att må bra?
Att kolla inkorgen på min email när jag var i Japan och få reda på hur allt kommer att se ut framöver: slutet på McDonalds, studera i Jönköping med bostad fixad o.s.v. En stor lättnad.

29. Vem saknade du?
Kan inte påstå att jag saknat någon förutom det senaste halvåret då man ibland saknade vänner boende i Jämtland, samt Martin och Anders men de hälsade jag på.

30. Hur tillbringar du nyår?
En privat fest i Östersund.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hahaha, en dubbel QP i Jönköping?? Fan vad du är knasig, haha :)

2010-01-05 @ 09:39:14
URL: http://lavictoria.blogg.se/
Postat av: nx

Aww...vi saknar dig redan. Kom hit i sommar igen vettja!

2010-01-17 @ 20:06:44
URL: http://nexxor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0