wari my friends

Hade egentligen tänkt blogga en massa positivt om Jönköping så här långt men klarar inte av det just nu. Är så otroligt förbannad/irriterad just nu för att kunna leverera sanningsenliga kommentarer. Teknikkrångel är verkligen frustrerande och att det blivit värre när jag skulle ordna saken gör att jag börjar se rött.

Om vi bortser från den saken så är det verkligen bra här nere. Kan inte tänka mig ett bättre boende eller läge just nu. Nu hoppas jag bara att utbildningen, klasskamrater och dylikt blir minst lika positivt. Har också kollat in staden närmare och insåg snabbt att det vore ett stort och långvarigt projekt att besöka alla stadens caféer. Mycket vatten, mycket grönt, bara en vacker och trevlig stad så här långt.

Jag förväntade mig Västerås men fick istället Strömsund XXXXXL. Så känns det just nu och det är bara positivt. Staden är större än Östersund men känns trots det som en mindre stad. Allt är lagomt utspritt och ligger på vägen till/från skolan. Älskar dialekten här nere också. Sällan har det varit så intressant att lyssna på vad de andra invånarna yttrar sig om.

Skulle jag av olika anledningar få för mig att hoppa av så har jag redan funderat ut en plan B. Mer om det senare.

Nästa gång lägger jag ut lite bilder på boendet och omgivningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0