dessa val...

Efter en riktigt trevlig kväll igår med pepparstek, öl (8 toalettbesök igår, normalt?), och palaver så kändes denna dag som en dag då jag bör göra någon nytta. Jag har diskat, plockat, och sorterat en massa filer på datorn. Till sist hamnade jag på blocket för att leta upp en lämplig cykel att införskaffa.

Hittade till sist en cykel i Husqvarna. Tog bussen till närmaste station och orienterade mig sedan sydöst för att till sist hamna vid rätt gata. (Om jag får skryta lite grann så vet jag alltid var jag har mina väderstreck). Cykeln kostade 300 kr vilket var helt okej tyckte jag.

Cykelturen hem gick bra men min kondition tog ut skilsmässa i början av decenniet. För er som har dåliga geografiska kunskaper så kan jag meddela att Husqvarna ligger 30 mil från mitt hem. Visst var jag duktig? För er med bättre koll kan jag pinsamt erkänna att det inte ens är en halvmil dit från mitt hem.

När jag rullade hem den sista biten utbröt ett åskväder. Ställde undan cykeln, gick upp till mig, drog ut en kabel, tog en dusch. Det var dock inte bara i badrummet som vatten forsade. Utanför hade en regnskur tagit vid.

Vad gör man utan el när det regnar ute? Jo, man tar upp kursboken och läser ett antal kapitel.

Resten av kvällen har jag suttit vid datorn och funderat på vilken film jag ska se.

Några timmar senare skriver jag ett inlägg på min blogg och är fortfarande lika osäker.

---

Och nej, jag har inte araknofobi. Rubriken hade ingen koppling till mig, däremot till texten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0